کد خبر: ۱۴۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
گزارش شیرازه از افتتاح طرح های نیمه تمام در آخرین روزهای عمر دولت دوازدهم:

افتتاح های عجولان؛ عمران وآبادی یا حفرچاهی برای دولت سیزدهم؟

به عقیده سیاسیون و کارشناسان، دولت دوازدهم در روزهای پایانی خود با اقداماتی مانند افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره و موارد دیگری از این دست اقدامات سعی بر ایجاد کارنامه مثبت برای خود و هزینه‌زایی برای دولت آینده دارد واینگونه اقدامات به نظر می رسد بیشتر همانند چاهی است که دولت تدبیر و امید برای دولت سیزدهم می کند تا عمران و آبادی.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، این روزها و در آخرین روزهای پایانی دولت دوازدهم در سراسر کشور شاهد افتتاح  پروژه هایی هستیم که هنوز قابل بهره برداری که نیستند هیچ حتی برخی از آنها نیمه تمام بوده و تا پایان کار و رسیدن به فاز اجرایی و بهره برداری ممکن است ماه ها و یاحتی چند سالل دیگر زمان نیاز باشد.

و قسمت جالب تر این ماجرا این است که اغلب این پروژها توسط شخص رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی در نقاط مختلف کشور افتتاح می شود، حال آنکه پیش از این شاید برای افتتاح یک پروژه پایان یافته، ماه ها زمان نیاز بود تا مسئولان ارشد استانها هماهنگی و رایزنی کنند تا یک مقام ارشد کشوری برای افتتاح یک طرح یا پروژه اعلام آمادگی کرده و حضور پیدا کند.

افتتاح پشت افتتاح و طرح پشت طرح و پرونده‌ها و برنامه‌هایی که دولت دوازدهم در ماه پایانی تلنبار کرده و یکی پس از دیگری آن‌ها را آغاز می‌کند. از افتتاح سد و طرح‌های وزارت نیروگرفته که چند روز قبل به صورت ویدئو کنفرانس در چند استان توسط رئیس جمهورانجام شد تا افتتاح بیمارستانهای نیمه تمام، کارهای عمرانی و ... که یک به یک افتتاح می‌شوند و اجرای آن‌ها به بعد موکول می‌شود، طرح‌هایی که روحانی شروع آن‌ها را به کارنامه مثبت خود مبدل کرده و عملاً مسیر اجرایی دولت سیزدهم را محدود و البته مشکل‌دار می‌کند.

این دست اقدامات دقیقه نودی و عجولانه دولت اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به همراه داشته است. نمونه بارز این اقدامات و اعتراض نمایندگان، افتتاح سد هایقر در شهرستان فیروزآباد در استان فارس بود که شواهد امر نشان از ناتمام بودن آن است به گونه ای که این تصمیم نا بجا و نمادین باعث شد محمدمهدی فروردین نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی طی نامه ای به مسئولان وزارت نیرو، از شتاب زدگی در افتتاح سد ناتمام «هایقر» فیروزآباد مخالفت کرد.

نمونه دیگر اقدامات عجولانه و البته نمادین دولت تدبیر و امید، افتتاح بیمارستان نیمه تمام شهرستان نی ریز در استان فارس بود که براساس شنیده ها قرار بود امروز در سفر وزیر بهداشت به استان فارس این افتتاح صورت گیرد در حالی که این بیمارستان هنوز نیمه تمام است.

به عقیده برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان دولت با افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره به دنبال هزینه‌تراشی برای دولت آینده است.

در این راستا جواد عامری، دبیرکل جمعیت ایثارگران پیش ازاین در گفتگو با یکی از رسانه ها گفته است:«متأسفانه دولت که طی ۸ سال اقدامات ناپسند زیادی داشت، در چند ماه اخیر هم آن را ادامه می‌دهد و با دست‌ودل‌بازی که نسبت به بیت‌المال دارد، شرایط را وخیم‌تر می‌کند. اینکه دولت با اقدامات صوری روزهای پایانی خود، بخواهد عملکرد خود را خوب جلوه دهد، باعث ضربه مجدد به مردم خواهد شد.

موارد دیگری از این دست اقدامات دولت در سراسر کشور و به خصوص استان فارس نیز وجود دارد که به نظر می رسد بیشتر همانند چاهی است که دولت تدبیر و امید برای دولت سیزدهم می کند تا عمران و آبادی.

سخن آخر اینکه:

به باور کارشناسان، دولت دوازدهم در روزهای پایانی خود با اقداماتی مانند افتتاح طرح‌های نیمه‌کاره و حذف سقف افزایش حقوق کارمندان، سعی بر ایجاد کارنامه مثبت برای خود و هزینه‌زایی برای دولت آینده دارد.


 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان