کد خبر: ۱۴۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سخنگوی شورای ششم شهر شیراز مطرح کرد:

پیشنهاد ۱۳۶ نفر از سوی مردم شیراز به‌عنوان شهردار

سلطانی از بررسی جدی گزینه‌های شهرداری شیراز به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه شورای شهر خبر داد و از ثبت نهایی ۱۳۶ نفر در سامانه طراحی شده توسط این شورا جهت معرفی شهردار از سوی مردم یاد کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، علی‌اکبر سلطانی سخنگوی شورای ششم شهر شیراز ضمن تشکر از مشارکت مردم شریف شیراز در پیشنهاد کاندیدای شهردار شیراز، سومین حرم اهل‌بیت، انتظار مردم از شورای ششم را به‌عنوان شورای انقلابی و کارامد، انتخاب شهردار توانمند، کارامد و کاربلد دانست. 

عضو منتخب شورای ششم توجه به بحث شفافیت را در راستای تحقق حکومت مردم‌سالاری دینی مهم خواند و بر مشارکت مردم در امور مختلف مدیریت شهری از جمله انتخاب شهردار تاکید کرد. 

بنابه گفته سلطانی، در راستای مشارکت مردم در انتخاب شهردار، سایتی را در فضای مجازی راه‌اندازی کردیم تا مردم آزادانه شهردار پیشنهادی خود را بر اساس معیارهای مشخص شده معرفی کنند که در این راستا ۹۶۷ نفر معرفی شدند و از بین این تعداد با حذف افراد تکراری ۱۳۶ نفر از نگاه مردم کاندید شهرداری شیراز شدند. 

سلطانی در ادامه اظهار داشت: رشته تحصیلی، سوابق کاری و مدیریتی، ارزیابی عملکرد و مواردی از این قبیل فارق از در نظر گرفتن جناح‌های مختلف از جمله معیارهایی است که به صورت فرمی تهیه و توسط افراد پیشنهاد شده تکمیل شده و سپس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

وی همچنین با اشاره به اینکه در میان اسامی شهرداران پیشنهادی توسط مردم شهردارانی از استان‌های تهران و اصفهان و معاونین برخی وزرای ادوار مختلف  نیز به چشم می‌خورد گفت: علاوه بر اینها هر عضو شورا نسبت به معرفی  سه گزینه به‌عنوان شهردار پیشنهادی اقدام می‌کند که پس از پایش نهایی بر اساس معیارهای ابلاغی وزارت کشور ۳۵ نفر به‌عنوان کاندیدای احراز شده  مشخص و فرم های ارائه برنامه برای نفرات ارسال و  از افراد دعوت می‌شود تا ظرف مدت ۷۲ ساعت برنامه‌های خود را ارائه کنند. 

سخنگوی شورای شهر شیراز ادامه داد: پس از آن، این برنامه‌ها در اختیار همه اعضای شورا قرار داده می‌شود و پس از بررسی، رای گیری آغاز شده تا در نهایت افراد شاخص پس از بررسی برنامه ها با رأی گیری اعضای شورا  انتخاب شوند، در ادامه و هفته‌ای که اعضای شورا در صحن علنی مستقر می‌شوند، دفاعیات و برنامه‌های کاربردی نامزدهای نهایی منتخب  به سمع و نظر اعضا می‌رسد و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته  نهایتاً تا اوایل شهریورماه شهردار انتخاب خواهد شد. 

وی افزود: شهردار منتخب باید شیراز را به جایگاه ملی و بین‌المللی خود نزدیک کند.

عضو شورای شهر شیراز در بخش دیگری از این گفتگو سکان‌داری شهر شیراز را بسیار مهم خواند و بر حساسیت انتخاب شهرداری که بتواند شیراز را به جایگاه بزرگ ملی و بین‌المللی خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و به ویژه سومین حرم اهل بیت(ع) برساند تاکید کرد. 

سلطانی، در ادامه سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهر شیراز را از دیگر فاکتورهای مهمی عنوان کرد که باید مد نظر شهردار منتخب قرار گیرد تا بر اساس آن توجه به محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف شهر را مد نظر قرار دهد و رضایت مردم را به دست آورد. 

این عضو شورای ششم معیارهای رهبری به ویژه شاخص‌های دینی، انقلابی، امانتداری، کاردانی، توانایی اجرایی، امین بودن، قابل اعتماد، با کفایت، پاکدامن، متدین، شجاع، ساده زیست ، مردم دار و مقید به انضباط مالی را از شاخصه‌های مهم شهردار آتی عنوان کرد و گفت: مجموع امتیازات هر فرد در نهایت می‌تواند منجر به انتخاب فرد به‌عنوان شهردار شود. 

ادامه این گفتگو به مهم‌ترین مصوبات شورای جدید طی روزهای اخیر و قبل از استقرار رسمی در صحن شورا اختصاص یافت که سخنگوی شورای ششم در این باره گفت: انتخاب اعضای هیئت رئیسه شورا مهم‌ترین مصوبه ما بود که بر اساس رای اکثریت اعضا آقای مهندس طاهری، به‌عنوان رئیس شورا در سال نخست، مهندس احسان اصنافی نائب رئیس، سرکار خانم افسانه خواست‌خدایی، منشی اول، دکتر مهدی نصیری منشی دوم  و بنده( علی‌اکبر سلطانی) به عنوان سخنگو انتخاب شدیم. 

وی افزود: در مورد انتخاب اعضای کمیسیون‌ها نیز مباحثی مطرح شده است که در نهایت در جلسه علنی شورا بحث‌ها قطعی و نهایی خواهد شد. 

سلطانی در ادامه گفت: تقسیم و تفکیک اولویت‌هایی که از نگاه مردم و شهرداری امکان‌پذیر است، ادامه خواهد یافت و هدف‌گذاری راهبردی در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر انتخاب سرپرست تا زمان انتخاب شهردار خاطرنشان کرد: از زمان استقرار شورای جدید تا زمان انتخاب شهردار، یک فاصله زمانی وجود دارد که در این مدت فردی از بدنه شهرداری و نیروهای رسمی به‌عنوان سرپرست انتخاب شده و امور را اداره خواهد کرد.

عضو شورای ششم شهر شیراز در پایان با عنایت به حق قانونی انتخاب شهردار توسط شورا، مشارکت مردم در ارائه پیشنهاد جهت انتخاب شهردار را از نمونه های مردم سالاری دینی عنوان و  در گام اول تصمیم گیری شورای شهر، مهم و اساسی عنوان نمود و از این مشارکت و اعتماد مردمی  قدردانی کرد و افزود: بدون شک طی دوره چهار ساله شورای ششم مردم به‌عنوان امین ما در امور مختلف مشارکت داده خواهند شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس
نظرات بینندگان