کد خبر: ۱۴۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»:

از آزادی گروگان پس از ۱۵ روز اسارت تا کشف ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق در سروستان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید

در عمليات مشترك پليس فارس و اصفهان 411 كيلو ترياك كشف شد  

فرمانده انتظامي استان از كشف 411 كيلو ترياك و دستگيري يك قاچاقچي در عمليات مشترك پليس فارس و اصفهان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان داشت: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك سوداگر مرگ قصد انتقال يك محموله ترياك از بندرعباس به شيراز دارد كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس فارس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب پس از هماهنگي با مقام قضائي به محور بندرعباس-شيراز اعزام و يك دستگاه وانت مزدا تك كابين متعلق به قاچاقچي مشاهده و دستور ايست را صادر كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي داراب موفق شدند وانت مزدا را توقيف كنند، افزود: در بازرسي از اين خودرو 411 كيلو ترياك كه به صورت بسيار حرفه‎‌اي بين اتاق و كابين جاسازي شده بود كشف شد.

سردار حبيبي با اشاره به اينكه در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: اقدامات سوداگران مرگ كه به خيال خود مي‌توانند  با جاسازي در قسمت‌هاي مختلف خودرو مواد مخدر را انتقال دهند از چشمان تيزبين پليس فارس دور نخواهد ماند و نيروي انتظامي با آنان بدون اغماض برخورد قانوني مي‌كند.

پس از 15 روز اسارت گروگان آزاد شد

جانشين فرمانده انتظامی استان از رهایی گروگان 37 ساله از چنگال گروگانگیران پس از 15 روز اسارت با تلاش ماموران پليس داراب خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، در تشريح جزئیات اين خبر بيان كرد: در پی وقوع یک فقره آدم‌ربایی در 23 تیرماه سال جاری در بخش رستاق شهرستان داراب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی داراب با حضور در محل و انجام تحقیقات فني و تخصصي مطلع شدند 3 سرنشین یک سواری پژو 405 با پلاک مخدوش و سر و صورتی پوشیده فردي 37 ساله را گروگان و سريعا از محل متواری شده‌اند.

جانشين فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: تلاش تیم تحقیقات پرونده برای شناسایی گروگانگیران و رهایی این جوان با جديت ادامه داشت تا اینکه مأموران با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری اقدامات تخصصی متوجه شدند فرد ربوده شده به شهرستان دلگان از توابع استان سيستان و بلوچستان منتقل شده است.

سردار ملك‌زاده بیان داشت: مأموران با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند يكي از آدم‌ربایان 31 ساله که در ربایش این فرد نقش مستقيم داشته را در يكي از مناطق كوهستاني داراب شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی وي را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

اين مقام انتظامي افزود: با دستگیری این فرد و اعتراف وي به بزه ارتکابی دیگر عوامل گروگانگیر که خود را در چنگال قانون می‌دیدند مجبور شدند گروگان 37 ساله را پس از 15 روز اسارت در شهرستان دلگان رها كنند.

وی با اشاره به اينكه علت گروگانگيري اختلاف شخصي بوده است، گفت: فرد رها شده توسط پليس به صورت صحيح و سالم تحويل خانواده وي شد.

جانشين فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه تحقیقات برای دستگیری دیگر عوامل آدم‌ربایی با جديت ادامه دارد، گفت: پليس اجازه نخواهد داد كه مجرمان و مخلان نظم و امنيت آسايش شهروندان را بر هم زنند و با آنان برخورد قاطع و قانوني مي‌كند.

سارقان درون خودرو در دام پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: 3 نفر از اعضای باند سارقان درون خودرو با اعتراف به 22 فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

 اسماعیل زراعتیان، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در کازرون، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور کار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي با انجام کارهای فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 3 سارق حرفه‌اي كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه سارقان در بازجویی فنی و تخصصی به 22 فقره سرقت درون خودرو اعتراف کرند، تصریح کرد: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

 زراعتیان خاطر نشان کرد: طرح‌های مبارزه با سرقت در شهرستان کازرون با جدیت ادامه خواهد داشت و شهروندان با جدی گرفتن هشدارهای پلیس در رابطه با پیشگیری از انواع سرقت می‌توانند پلیس را در راه مبارزه با سرقت یاری کنند.

3 سارق با 12 فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی بيضا از دستگيري 3 سارق و كشف 12 فقره سرقت لوله و اتصالات كشاورزي در اين شهرستان خبر داد.

 محمود نجفي ، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت لوله و اتصالات كشاورزي در شهرستان بيضا، شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي با انجام کارهای فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 3 سارق حرفه‌اي را شناسايي و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی بيضا با بیان اینکه سارقان در بازجویی اوليه به 12 فقره سرقت لوله و اتصالات اعتراف کرند، تصریح کرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان 3 دستگاه تلمبه كشاورزي و تعدادي لوله و اتصالات كشف شد.

 نجفي با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 200 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف 12 دستگاه ماینر قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از کشف 12 دستگاه تولید ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون  ریال در این شهرستان خبر داد.

 عبدالرسول مجتهدی ، اظهار داشت: در پی دریافت اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر استفاده از دستگاه هاي استخراج ارز ديجيتال قاچاق در شهرک صنعتی سروستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان 12 دستگاه تولید ارز دیجیتال غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش ماینرهاي کشف شده را 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به عدم حضور مالك در اين خصوص پرونده تشکيل و تحويل مراجع قضائي شد.

83 كيلو ترياك در باغ شخصي كشف شد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از كشف 83 كيلو ترياك در بازرسي از يك باغ شخصي در شيراز خبر داد.

 سيدموسي حسيني ، بيان كرد: در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با همكاري كاركنان پليس فرودگاه شيراز مطلع شدند شخصي به هويت معلوم اقدام به دپو مواد مخدر در يك باغ شخصي  در اطراف روستاي تفيهان كرده است كه بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي و با تحت نظر قرار دادن باغ، در يک عمليات سريع و غافلگيرانه وارد آن مكان شدند و ضمن دستگيري يك نفر، 83 كيلو ترياك را نيز كشف كردند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اينكه متهم تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: مبارزه بي امان با قاچاقچيان كما في سابق در دستور كار پليس فارس قرار دارد.

پلمب 20 واحد صنفی متخلف در جهرم

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از پلمب 20 واحد صنفي متخلف طي 10 روز اخير خبر داد.

 خسرو رزمجويي، در تشریح این خبر بيان كرد: در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پيشگيري از شيوع بيماري كرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و با همکاری كارشناسان شبكه بهداشت و درمان و نماينده اداره صمت و اتاق اصناف در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وي با اشاره به بازديد از 298 واحد صنفي طی ده روز گذشته، تصريح كرد: در اين خصوص 20 واحد به دليل عدم توجه به پروتكل‌هاي بهداشتي پلمب و به 180 واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب و به 98 مورد نيز تذكر داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم  با اعلام تداوم و تشديد اين گونه برنامه ها و اقدامات كنترلي و نظارتي پليس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طريق تلفن 110 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسيدگي شود.

جمع آوری 53 معتاد متجاهر در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی 24 ساعت گذشته توسط مأموران انتظامی اجرا و در این خصوص 53 معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

 فرج شجاعی ، اظهار داشت: مأموران انتظامی با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را طی 24 ساعت گذشته در سطح کلانشهر شیراز اجرا کردند.

وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح، 53 معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ‌هاي ترک اعتیاد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها مورد رضایت اهالی محل قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، افزود: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

خاموشي 10 دستگاه ماینر و پاور قاچاق درآباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده  از کشف 10 دستگاه استخراج ارز و پاور قاچاق به ارزش يك ميليارد و 225 ميليون ریال خبر داد.

 سید ابوالفضل مسعودی ، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی گزارش واصله مبنی بر استفاده غيرمجاز از دستگاه هاي استخراج ارز ديجيتال در یک منزل در يكي از محلات آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به همراه نماينده اداره برق به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مكان موفق شدند  5 دستگاه ماینر و 5 دستگاه پاور قاچاق كه در حال استفاده بود را کشف كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش دستگاه‌‌های کشف شده را يك ميليارد و 225 ميليون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در اين رابطه يك نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائي معرفی شد.

دستگیری سارق طلاجات در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری 2 سارق طلاجات منزل و كشف 2 ميليارد و 500 میلیون ريال طلاي سرقتي در اين شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی ، در تشریح جزئیات ابن خبر بيان كرد: در پی وقوع سرقت طلاجات منزل یکی از شهروندان و ارسال پرونده به پلیس آگاهی ، تحقیقات و بررسی های لازم برای شناسايی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

وی افزود: ماموران انتظامي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين زمينه 2 سارق حرفه‌اي را شناسايي و آنان را در مخفيگاهشان در يكي از محلات مرودشت دستگير كنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به سرقت طلاجات از منزل مسكوني شاكي اقرار كردند، گفت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان 250 گرم طلاي مسروقه كشف شد.

زینلی با بيان اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: حتی الامکان از نگهداری غیر ضروری مقادیر زیاد طلا و جواهرات در منزل اجتناب کنند و در صورت لزوم این اقلام را به صندوق امانات بانک بسپارند.

دستگيري سارق مسلح و کشف سلاح و مهمات در کوه چنار


فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از شناسايي و دستگيري سارق و ضارب مسلح و کشف سلاح و مهمات خبر داد.

 لطف‌الله محمدی ، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره تيراندازي منجر به جرح و همچنين سرقت مسلحانه خودرو، موتورسیکلت و احشام در شهرستان کوه چنار، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتي و تحقيقات فني و تخصصي موفق شدند  محل و مخفیگاه ضارب و سارق مسلحانه را شناسايی و در يك اقدام ضربتي آن را دستگير كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهم یک قبضه اسلحه جنگي کلاش به همراه یک تیغه خشاب و مهمات مربوطه كشف شد.

 محمدي با اشاره به اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، تصريح كرد: جامعه به هيچ وجه جولانگاه ارازل و اوباش و مجرمین نخواهد بود و پلیس با اين‌گونه افراد برخورد قاطع و قانوني خواهد کرد.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان