کد خبر: ۱۴۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در فارس اعلام شد

دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در استان فارس اعلام شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، رضا محمدیان، رئیس شورای هیأت مذهبی فارس بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولان استانی ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر و ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمامی موارد مصوب برای همگان الزامی است.
رضا محمدیان ضمن اشاره به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اضافه کرد: برگزاری مراسم سنتی و مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم، تا سقف ۲ ساعت و در فضای باز بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغ استانداری فارس، ادارات آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، سازمان تربیت بدنی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی موظف هستند همکاری لازم را با هیئت‌های دارای مجوز برای در اختیار گذاشتن حیاط، فضاهای روباز، پارک‌ها و سالن‌ها جهت برگزاری مراسم و سیاه پوش کردن محیط پیرامونی داشته باشند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس همچنین به رعایت نظم و نظافت محیط و عدم ایجاد ترافیک و مزاحمت برای همسایگان اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم، جمع آوری زباله‌های مربوط به مراسم و وجود مواد ضدعفونی در محل برگزاری مراسم الزامی است.

محمدیان در ادامه تصریح کرد: برگزاری مراسم تعزیه و مراسم شیرخوارگان حسینی و روضه‌های خانگی به نحوی که باعث تجمع افراد و عدم رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی گردد ممنوع است. وی تاکید کرد: پخش نذورات صرفاً باید به صورت بی رو بری و بسته‌بندی صورت پذیرد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس با تاکید بر اینکه باید از انجام حرکات و یا اموری که باعث ایجاد وهن و بدبینی و فضاسازی علیه مراسم عزاداری می‌گردد خودداری شود، بیان کرد: تاکید بر فضائل حضرت امام حسین (ع) و یارانش و تفسیر مقاومت، ایثار و تفسیر علل قیام عاشورا در راستای تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت و گرامیداشت یاد امام راحل، شهدا و پیرغلامان امام حسین (ع) و دعا برای رفع گرفتاری مردم کشور و منطقه و خصوصاً شیعیان و ریشه‌کنی بیماری منحوس کرونا و دعا برای شفای بیماران و سلامتی کادر درمان توسط سخنرانان و مداحان محترم صورت پذیرد.

محمدیان در پایان اظهار امیدواری کرد که با فعالیت گسترده تمامی هیئت‌های مذهبی و رعایت کامل موارد و پروتکل‌های بهداشتی ان‌شاءالله شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ماه محرم و صفر باشیم.

انتهای پیام/ع
منبع: مهر
نظرات بینندگان