کد خبر: ۱۴۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
تنگ هایقر همچنان در آتش می‌سوزد:

اعزام بالگرد و هفت تیم عملیاتی به منطقه/آتش سوزی هایقر سه قربانی گرفت

فرماندار شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در پی آتش سوزی بسیار گسترده در ارتفاعات صعب العبور هایقر، تعدادی از عشایر مشغول خاموش کردن آتش بودند که متاسفانه سه نفر از عشایر در این حادثه جان خود را از دست دادند، اظهار کرد:
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، انگار سناریوی تلخ و تکراری آتش سوزی طبیعت قرار نیست سایه اش را از سر استان فارس کوتاه کند و اجازه دهد طبیعت سرسبز فارس با خیالی آسوده آرامش را به مردمانش هدیه دهد.

آتش سوزی در تنگ هایقر فیروزآباد که دیروز عصر آغاز شده است همچنان ادامه دارد و مراتع این منطقه در آتش می سوزد.

بیشتر بخوانید:


امروز باز خبر آتش سوزی دیگری در راضی ملی و منابع طبیعی به گوش رسید خبری که با مرگ سه تن از هم وطنان مان تلخ تر از همیشه بود.

افشین نادری رییس منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد از آتش سوزی تنگ هایقر خبر داد و گفت: آتش در ارتفاعات تنگ هایقر فیروزآباد حوالی ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۱۱ مرداد شعله ور شده است.

نادری ادامه داد: با همکاری نیروهای امدادی قیروکارزین ،فراشبند و بسیج مردمی در شب گذشته آتش سوزی مهار شد اما با وزش باد آتش دوباره شعله ور شده است و همچنان نیروهای امدادی و مردمی در حال تلاش برای اطفاء حریق هستند.


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه علت وقوع حریق در دست بررسی‌ است، تصریح کرد: هنوز وسعت این آتش‌سوزی به صورت دقیق مشخص نیست.

حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز با بیان اینکه در پی آتش سوزی بسیار گسترده در ارتفاعات صعب العبور هایقر، تعدادی از عشایر مشغول خاموش کردن آتش بودند که متاسفانه سه نفر از عشایر در این حادثه جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: سطح آتش سوزی بسیار گسترده و وسیع است و نیرو‌های دولتی، امدادی و نیرو‌های مردمی با امکانات موجود در شهرستان در حال مهار آتش هستند و به دستور ویژه استاندار برای مهار آتش در این منطقه  سه بالگرد برای کمک به اطفاء این آتش سوزی بسیار گسترده از شهرستان‌های اطراف اعزام شده و هم‌اکنون در منطقه حضور دارند.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از اعزام هفت تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر شهرستان های فیروزآباد، کازرون، قیر و کارزین و فراشبند به منطقه خبر داد و گفت: در پی حریق گسترده در تنگ هایقر فیروزآباد ، بالگرد جمعیت هلال احمر فارس نیز در منطقه حادثه حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان