کد خبر: ۱۴۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس:

شرایط برای یک حرکت بزرگ در فارس مهیا شده است/باید سطح انتظارات خود را از وزرای جدید مشخص کنیم

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه مهم انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس گفت: شرایط برای یک حرکت بزرگ در استان فارس مهیا شده است.
به  گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ابراهیم عزیزی نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سومین نشست رسمی شورای راهبردی انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که با حضور اعضای شورای راهبردی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس برگزار شد، اظهار کرد: پیشتازی شورای راهبردی انتقال آب در آغاز سریع عملیات انتقال و شروع آن در ۲۶تیرماه الگوی خوبی برای تشکیل سایر شوراهای مشابه در عرصه های دیگر است که استان به آن نیاز دارد.

وی خواستار پیگیری مستمر این پروژه در ادامه کار شد و گفت: راهبردی تعریف شده و باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی روی آن با قدرت متمرکز شویم تا هرچه زودتر به ثمر برسد.

عزیزی تأکید کرد: شرایط برای یک حرکت بزرگ در استان فارس مهیا شده است و آیندگان متوجه این حرکت مهم با توجه به کمبود ذخایر آب خواهند شد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر خود به استان اصفهان و رایزنی با مسوولان این استان در مورد همکاری های مشترک در حوزه راه و آب گفت: با توجه به رایزنی با اصفهانی ها فضای خوبی به وجود آمده تا آب را از خلیج فارس به سراسر استان فارس برسانیم چراکه قرار است آب به اصفهان نیز برود لذا در این مسیر فارس نیز سیراب خواهد شد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشکیل دولت جدید نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تشکیل دولت جدید باید سطح انتظارات خود را از وزرای جدید مشخص کنیم لذا لازم است به یک راهبرد مشخص در خصوص پروژه های مهم برسیم.

به گفته پیمانکار پروژه تاکنون ۸۰۰متر لوله گذاری این خط انتقال از خلیج فارس به سمت لامرد انجام شده است.
 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان