کد خبر: ۱۴۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

برگزاری آیین تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت/ در انتصاب مدیران اصالت و شایسته گزینی در راس باشد

آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مرودشت با حضور جمعی از مردم و مسئولان مرودشت در سالن اجتماعات شهرداری مرودشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیرازه به نقل از پایگاه خبری مرودشت نا، آیین تحلیف اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر مرودشت با حضور جمعی از مردم و مسئولان مرودشت در سالن اجتماعات شهرداری مرودشت برگزار شد.

در این آیین سید مهدی مکی شهردار مرودشت به عملکرد شهرداری اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر در شهرداری مرودشت حقوق عقب افتاده ای وجود ندارد و حقوق تیرماه کارکنان رسمی و شرکتی و سایر دستگاه ها را پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: بودجه شهرداری در سال 1397، پنجاه میلیارد تومان بود و امسال بودجه شهرداری مرودشت 150 میلیارد تومان است و امید است که تا پایان سال، این مقدار توسط مجموعه جذب شود.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در این آیین اظهار داشت: امید است که این انتخاب بتواند در راستای تعامل و همکاری که اتفاق می افتد، به پاک شدن خاطرات تلخی که در خصوص شورای شهر در ذهن مردم است بینجامد وعملکرد شورای اسلامی شهر مرودشت به گونه ای قوی باشد که این بار اگر قرار است اسم مرودشت بر سر زبان ها باشد، به نیکی و به واسطه عملکرد مثبت شورای شهر مرودشت باشد.

به گفته رشیدی، انتخابات خوبی در سطح شهرستان برگزار شد و از مجموعه های نظارتی و اجرایی خاصه فرماندار و مجموعه فرمانداری کمال تشکر را دارم که انتخابات را بدون حاشیه و سالم برگزار کردند و ثمره آن امروز حضور جوانان انقلابی مرودشتی در مسئولیت شورای شهر است. 

وی به همدلی اعضای شورای شهر اشاره و ابراز داشت: امید است در یک فضای تعاملی و همکاری، شاهد این باشیم که شهر مرودشت رشد بیشتری نماید و شاهد پیشرفت مرودشت در حوزه شهری خواهیم بود و خدمات ارزنده ای به این مردم ارائه شود.

نماینده مردم مرودشت خطاب به اعضای شورای شهر تصریح کرد: شورای شهر یک پارلمان محلی تخصصی در حوزه شهری و شهرسازی است و امید است اعضای شورای شهر تمرکزشان را در همین راستا به کار گیرند و استدعا دارم از حضور در مسائل سیاسی برای اینکه آسیب کمتری به شهر و این عزیزان وارد شود بپرهیزند چون این ثابت کرده است که باعث ضعف در مجموعه شورا خواهد شد و با توجه به تخصص و تعهدی که اعضای شورای اسلامی مرودشت دارند خودشان به این مباحث آگاهی کامل دارند.

رشیدی اذعان داشت: کسانی که به دنبال این هستند که از آب گل آلود اختلاف، ماهی خودشان را صید کنند بدانند که بنده ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با یکایک اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت دارم و تمام ظرفیت خود را در راستای موفقیت این عزیزان که قطعا موفقیت شهر خواهد بود، به کار خواهم بست و در اختیار این عزیزان قرار خواهم داد. 

وی تصریح کرد: تا به امروز من از شفافیت و صداقت آسیب دیدم و نمونه بارزش هم در همین انتخابات شورا بود اما اعتقادم بر این است اگر شفافیت و صداقت آسیب زودگذری دارد قطعا محاسن بزرگ و بیشماری دارد که در زمان طولانی به مردم ثابت می شود و این مردم هستند که قضاوت و اذعان می کنند  که آن چیزی که مهم است صداقت و شفافیت است یا چیزی غیر از این است.

نماینده مردم مرودشت بیان داشت: اعضای شورای شهر در ابتدای کار هستند و می توانند با درخشش و ارائه خدمت صادقانه به مردم، پیشرفت های چشمگیر و روزافزونی داشته باشند و امید است از امروز شاهد تغییرات شگرفی در حوزه شهری باشیم. 

وی در رابطه با عملکرد مکی در شهرداری مرودشت بیان داشت: قطعا نواقصی در اجرا وجود داشته است و هیچ کس نمی تواند بگوید من خوب مطلق هستم و بنده در مدت نمایندگی مردم، از نزدیک مشاهده کردم که شهردار مرودشت دغدغه مند آنچه را که در توان داشت به کار بست تا گره ای از مشکلات شهر باز شود. 

علی فاتحی رییس دادگستری شهرستان مرودشت در این آیین تصریح کرد: در خدمت همه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان مرودشت خواهیم بود و هر جایی که اعضای شورا در راستای اجرای خواسته های مردم و رفع مشکلات مردم قدمی بردارند می توانند از کمک مجموعه قضایی شهرستان برخوردار شوند. 

فاتحی اظهار داشت: گوی و میدان خدمت برای اعضای شورای اسلامی از امروز فراهم شده است و امید است اعضای شورای اسلامی با سوابق خوبی که دارند و ه دنبال خدمت به مردم شهر هستند، تمام عیار تصمیم بگیرند و از همین ابتدا، هدف اصلیشان حل مشکلات شهر با کمک سایر مسئولین باشد و خودشان را جدای از بخش اجرایی شهر،شهرداری و سایبر دستگاه ها و ادارات ندانند.

رییس دادگستری شهرستان مرودشت،  اعضای شورای اسلامی باید از تجربیات شورای گذشته درس و یا عبرت بگیرند؛ کار ما کار قضایی است اما به هیچ عنوان راضی نیستیم شخصیتی که در نظام جمهوری اسلامی تحصیل کرده و تجربه آموخته و مدیر شده و الان قرار است تجربه اش، تعهد و تخصصش را استفاده نماید مشکلی برایش پیش بیاید و به خاطر عدم رعایت قانون اتفاقی بیافتد.

وی در رابطه با هیات های تطبیق بیان داشت: این هیات ها در واقع به مثابه شورای نگهبان کوچک در کنار پارلمان های محلی هستند و مصوبات شوراهای اسلامی را با موازین شرعی و مقررات انطباق می دهند.

علیرضا بیات پور فرماندار مرودشت در این آیین اظهار داشت: تبلور حضور مردم، دیدگاه ها و افکار و خواسته ها و تمایل مردم در صحنه برنامه ریزی در شوراها و مدیریت شهری نقش مهمی را ایفا می کند و یکی از ثمرات بزرگ جمهوری اسلامی، تشکیل شوراهای اسلامی از سطح روستاها تا شورای عالی استان هاست. 

بیات پور افزود: سالها تشکیل شورای اسلامی متوقف شده بود و با اهتمام شخص مقام معظم رهبری نسبت به تشکیل شوراها داشتند، تشکیل شد.

فرماندار مرودشت تشکیل شوراها را در واقع واگذاری امور مهم مردم به خودشان دانست و اظهار کرد: یکی از آفت های شورا، دخالت دادن سلایق شخصی و عدم شناخت کافی از حیطه اختیارات و وظایف شان و عدم مشورت با صاحب نظران و متخصصین است.

وی عملکرد شورای شهر را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: عملکرد شورای شهر باید به اصلاح امور شهر منجر شود و آینده شهر و رفاه شهروندان به مصوبات شورای اسلامی بستگی دارد و شورا و شهرداری باید افق دید حداقل 40 ساله داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول، اعضای شورا مشکلات جاری را باید به روز مرتفع نموده و برای آینده نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشند؛ اعضای شورای اسلامی باید شایستگی های بسیاری را در خود ایجاد کرده تا بتوانند از بدتر شدن اوضاع فعلی جلوگیری کنند و نواقص و مشکلات فعلی را با فکر و کار مضاعف خود جبران کنند.

بیات پور بیان داشت: اعضای شورای شهر لازم است ابتدا از مشکلات و نارسایی های مردم اطلاع داشته باشند و در خصوص شهرسازی اصولی و روند تحول شهر و شناسایی منابع درآمدی مناسب و پایدار اقدامات شایسته ای انجام دهند.

فرماندار مرودشت یکی اصلی ترین وظایف شورای شهر را انتخاب شهردار دانست و ابراز داشت: اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار و انتصاب سایر مدیران، باید شایسته سالاری و اصالت و شایسته گزینی را در راس امور قرار دهند.

این مقام مسئول شورا به مشارکت پذیری و نظارت پذیری دعوت کرد و بیان داشت: باید اعضای شورای اسلامی با کمک گروه های کارشناسی خواسته های اصلی مردم را شناسایی کرده و در آن جهت برنامه ریزی کنند؛ تعامل شوراها با شهرداری نباید مبتنی بر سهم خواهی شخصی باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت سوگند خوردند.

انتهای پیام/ح

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان