کد خبر: ۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۰

دفاع مقدس ما موجب بیداری اسلامی شد

دفاع مقدس ما در مقابله با رژیم صدام نقطه عطف بیداری اسلامی در منطقه شد.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم اظهار داشت: از عوامل مهم نظم در جامعه اطاعت از ولی امر بوده و اگر بخواهیم منظم کار کنیم باید پیرو دستورات و فرامین رهبری باشیم.
وی با بیان اهمیت و توجه مسئولان و مردم به مسئله نماز جمعه افزود: ائمه اطهار (ع) در مورد اهمیت نماز جمعه تاکید بسیاری داشته‌اند و فرهنگ‌سازی این مهم در نسل جوان توصیه می‌شود.
امام جمعه جهرم با اشاره به 31 شهریور ماه و هفته دفاع مقدس بیان کرد: روزهای پایانی شهریور ماه یادآور حمله رژیم صدام به ایران و آغاز جنگ تحمیلی است و ما هرچه از این صحنه بگذرد نباید آن را فراموش کنیم.
وی بیان داشت: وظیفه هنرمندان است که نقطه آغاز تحول تمدن بشری در قرن 15 هجری را با هنر خود جلو چشم بشر قرار دهند.
دژکام حرکت بیسجیان در مقابله با صدام را کلید بیداری اسلامی در سطح منطقه دانست و خاطرنشان کرد: آن روز که بسیجیان غریبانه با تنگناهای بسیار در جبهه‌ها می‌جنگیدند کلید حرکت انقلابی مصر، اردن و بحرین با حرکت مردانه آنان انجام شد.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر فارس اذعان کرد: زنده شدن روحیه دینی حاصل کار جوانان ما در جبهه‌های حق علیه باطل است.
وی ادامه داد: باید با یادآوری صحنه‌های جنگ جهت‌گیری و موضع‌گیری صحیح جوانان در حرکت‌های انقلابی را نشان داد.
دژکام در خطبه دوم نماز جمعه جهرم با اشاره به شروع به کار مدارس و مراکز علمی تصریح کرد: با آغاز به کار مدارس ایجاد روحیه نشاط و حیات در کالبد جامعه رقم می‌خورد.
وی با بیان اینکه باید در حرکت علمی کشور جهش ایجاد شود گفت: باید آینده علمی کشور به دست کسانی رقم بخورد که از نظر علم و ادب نمونه باشند.
این مسئول تلاش حوزه و دانشگاه در به ثمر رسیدن بعد نظری و سیاسی در مراکز علمی را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: باید از همان آغاز راه، مبانی نظری اسلام در حوزه و دانشگاه آموزش داده شده و تبیین شود.

برچسب ها: دفاع مقدس
نظرات بینندگان