کد خبر: ۱۴۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
در اولین جلسه شورای ششم شیراز:

دو کمیسیون «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)» و «رفع محرومیت» در شورای شهر شیراز تشکیل شد

انتخاب سرپرست شهرداری شیراز، اعضای کمیسیون ها، ایجاد دو کمیسیون «سومین حرم اهل بیت(ع)» و «رفع محرومیت» از مصوباتی بود که نمایندگان شهروندان در شورای اسلامی شیراز در اولین جلسه خود رقم زدند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، امروز اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز پس از مراسم تحلیف و قسم خود به پیشنهاد مهدی طاهری رئیس شورا، اولین روز کاری خودشان را با تشکیل جلسه فوق العاده آغاز کردند. 

اعضای شورای شهر ابتدا جلسه خود را برای «انتخاب شهردار شیراز» غیر علنی اعلام کردند و در نهایت پس از چند ساعت علی اکبر سلطانی سخنگوی شورای ششم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: پس از بررسی ها، با اکثریت آرا نمایندگان مردم شیراز در شورای شهر، محمد علی راضی معاونت برنامه ریزی و مالی شهرداری به مدت سه ماه بعنوان سرپرست شهرداری شیراز انتخاب شد.

"انتخاب اعضا کمیسیون ها"

پس از انتخاب سرپرست شهرداری، اعضای شورای شهر شیراز جلسات خود را علنی کردند و به انتخاب اعضای کمیسیون های شورا و نمایندگان شورا در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری ها پرداختند. 

دو کمیسیون «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)» و «رفع محرومیت» در شورای شهر شیراز تشکیل شد

پس از رای گیری، غلامعلی ترابی ناظر شورای شهر در منطقه یک، مهدی نصیری منطقه دو شهرداری، منطقه سه شهرداری مسعود زارعی، محمد فرخ زادع منطقه چهار، منطقه پنج افسانه خواست خدایی، سید احسان اصنافی منطقه شش، منطقه هفت محمد تقی تذروی، منطقه هشت (منطقه تاریخی و فرهنگی) محمد حسن اسدی، منطقه نهم علی اکبر سلطانی، علیرضا اسکندری منطقه ١٠ و منطقه ١١ سید ابراهیم حسینی انتخاب شدند. 

در ادامه با اکثریت آرا، تلفیق کمیسیون عمران و حمل و نقل لغو شد و به دو کمیسیون جدا تبدیل شد؛ کمیسیون نامگذاری نیز به کمیته تبدیل گشت و درصورت داشتن مصوبه در صحن شورا مطرح خواهدشد. 

شوراییان در ادامه جلسه خودشان، «کمیته پیگیری رسیدگی به شکایات و درخواست های مردمی» را نیز تشکیل دادند که مسئولیت آن به افسانه خواست خدایی واگذار شد. 

با اتفاق نظر تمامی اعضای شورای شهر شیراز، کمیسیون‌های جدیدی با عناوین "شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)" و "حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار" تشکیل شد که در نخستین جلسه کمیسیون نسبت به حوزه فعالیت و رسالت‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

در این جلسه اعضای کمیسیون‌های مختلف شورا نیز مشخص شده و به این ترتیب اعلام شد که بدین شرح است: 

پس از رای گیری، آقایان مسعود زارعی، علی اکبر سلطانی، رضا محمدیان، علیرضا اسکندری و سید احسان اصنافی به عضویت کمیسیون عمران درآمدند. 

"کمیسیون حمل و نقل و ترافیک" شامل آقایان نصیری قرقانی، تذروی، اسکندری، فرخ زاده و اصنافی خواهد بود و "کمیسیون شهرسازی و معماری" نیز شامل اقابان ترابی، فرخ زاده، اسکندری است.

"کمیسیون برنامه و بودجه" نیز شامل اسدی، ترابی، طاهری، خانم خواست خدایی و زارعی خواهد بود و "کمیسیون خدمات شهری و سلامت" شامل آقایان تذروی، ترابی، زارعی و خانم خواست خدایی است.

پس از رای گیری اعضای شورا، آقایان اسدی، فرخ زاده، تذروی، طاهری و نصیری نیز عضو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شدند. 

براساس این گزارش، برای حداکثر ظرفیت حضور اعضای کمیسیون های شورای شهر مشتمل بر ۳، ۵ و ۷ نفره بحث شد و پس از طرح پیشنهاد سید احسان اصنافی بنا برا این شد که متناسب با متقاضیان عضویت در کمیسیون ها، حداکثر ظرفیت کمیسیون تعیین گردد که مورد قبول همگان قرار گرفت. 

گفتنی است، برای موضوعاتی همانند ریاست، نائب رئیسی و... کمیسیون ها نیز رای گیری شد اما در پایان مقرر گردید که اعلام نتیجه نهایی به جلسه آتی صحن علنی موکول شود. 

به گزارش شیرازه، در صحن شورای ششم شهر شیراز بر تعیین ساعت تشکیل جلسه صحن علنی مطرح شد و در نهایت پس از بررسی ها و اعلام نظرات مخالف و موافق، مقرر گردید یک شنبه های هر هفته ساعت ۱۵ تا ۱۹ جلسه شورا با حضور تمامی اعضا تشکیل شود. 

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان