کد خبر: ۱۴۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

۹۰ نقطه حادثه خیز جاده‌ای فارس حذف شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: مشکل ۹۰ نقطه از مجموع ۱۷۰ نقطه پر حادثه استان فارس رفع شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه از ۱۷۰ نقطه پر حادثه بیش از ۹۰ نقطه آن کاملا استاندار سازی شده است گفت، این نقاط به دلیل نداشتن دید مناسب برای رانندگان و شیب تند باعث تصادفات زیادی می‌شود.

وی افزود: در این نقاط پرتصادف اکثر گردنه‌ها به طور کامل حذف شدند و مسیر‌ها چهار خطه و جدا سازی شد.

سیاهپور با بیان اینکه اکثر گردنه‌های پر تصادف استان در محور‌های بزرگراهی و اصلی درحال اصلاح است، ادامه داد: برخی محور‌های روستا هم به محور‌های اصلی تبدیل شده که کار رفع نقاط پر حادثه در این محور‌ها هم آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با رفع این نقاط علاوه بر ارتقا ایمنی جاد‌ها تصادفات هم ۴۰ درصد کاهش داشته است، صرفه جویی در مصرف سوخت تسهیل در عبور مرور رانندگان و کوتاه‌تر شدن زمان سفر را از دیگر مزایای حذف نقاط پر حادثه در محور‌های استان بیان کرد.

مدیر کل راهداری استان فارس به کردنه کرونی در حاشیه شیراز نیز اشاره کرد و گفت: این جاده یک محوره روستایی بود که به دلیل طرح هندسی محوردر گذشته، تراکم جمعیت و عبور زیاد خودرو‌ها در چند سال گذشته به پر حادثه خیز‌ترین گردنه استان تبدیل شده بود که روزانه تصادفات زیادی رخ می‌داد و ماهانه نیز پنج تا شش نفر در این گردنه به علت تصادف جان خود را از دست میدادند.

به گفته سیاهپور، با پیگیری نمایندگان شیراز عملیات اجرایی این گردنه پر تصادف از مرداد ماه گذشته آغاز و با اعتباز ۱۷۰ ملیارد ریالی گردنه به طور کامل حذف و محور دو نیم کیلومتری به چهار خطه تبدیل شده و تا یکماه آینده زیر بار ترافیک می‌رود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: شیرازه ، حوادث فارس ، جاده
نظرات بینندگان