کد خبر: ۱۴۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
همزمان با سفر رئیس کل دادگستری فارس به جنوب استان:

افتتاح دادگستری شهرستان اِوز

همزمان با سفر هیئت عالی قضایی استان به شهرستان های جنوبی استان فارس دادگستری شهرستان اِوز افتتاح و اولین رئیس این حوزه قضایی معرفی شد .
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دادگستری شهرستان اوز پس از طی مراحل قانونی با حضور نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس و جمعی از مسئولان محلی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. در جلسه ای که  در شهرستان اوز برگزار شد رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه همه دست اندرکاران افتتاح دادگستری در این شهرستان در ثواب اجرای عدالت در این مجموعه شریک و سهیم می باشند گفت: انتخاب اولین رئیس این حوزه قضایی با در نظر گرفتن ویژگی هایی از جمله تجربه ، تخصص ، اِشراف مدیریتی و برخورداری از نیروی جوانی انجام شده است.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر وظیفه سنگین همه مدیران قضایی در سراسر استان بر صیانت از دستاورد های انقلاب گفت: باید همه ما قدردان نظام و شهداء باشیم و مدیران در این وادی مسئولیت سنگین تر و حساس تری  را بر عهده دارند.

وی ضمن بر شمردن صفات و خصوصیات قضات در انجام بهتر وظایف خطیر خود در امر قضا بیان داشت: اولین خصوصیت مهم یک قاضی ایمان و اعتقاد قوی به خدای متعال است و باید همواره و در همه حال خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند.

رئیس شورای قضایی استان فارس همچنین پاک دستی را ویژگی دیگر قضات در مسیر کاری در مجموعه قضایی خواند و بیان داشت : پاک دستی قضات و کارکنان باید با نظارت مجموعه های مسئول در این حوزه به صورت مستمر پایش و مراقبت شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضد فساد بودن قضات و کارکنان مجموعه قضایی را از دیگر صفات مهم دانست و افزود: باید سنگر دستگاه قضایی را به سنگری غیر قابل نفوذ در مقابل فساد تبدیل کنیم که به لطف الهی عملکرد دستگاه قضایی از رأس مجموعه تا کوچکترین حوزه های قضایی در برخورد با مفاسد نمود و مصداق این فساد ستیزی بوده است و این مسیر با هدایت و سکانداری حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در قوه قضائیه با قدرت و اراده بیشتر ادامه خواهد داشت.

رئیس کل  دادگستری استان فارس در ادامه مراسم معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان اوز و در جمع مدیران و مسئولان جنوب استان ضمن تأکید بر رسیدگی و رفع مشکلات مردم تصریح کرد: وظیفه یافتن راه برای رفع مشکلات مردم وظیفه و هنر مدیریتی است و لازم در این مسیر همه مسئولان هماهنگی و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند. وی تصریح کرد: در این بین مسئولان قضایی نیز ضمن استقلال در امورات قضایی هماهنگی و تعامل مناسب با مدیران اجرایی را در برنامه کاری خود قرار دهند.

وی در ادامه اعتماد مردم را بزرگترین امانت خواند و افزود: بزرگترین هدف سند تحول قضایی که محور کار دوره جدید مدیریت دستگاه قضایی کشور نیز می باشد جلب اعتماد و رضایت بیشتر مردم و افزایش سرعت کار و خدمت قضایی است.

وی بر جدیت اعضای شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی اوز در مصالحه پرونده و گسترش اصلاح ذات البین با وجود استقرار دادگستری تأکید کرد و اظهار امیدواری نمود: به زودی سایر خدمات قضایی از جمله مجموعه ثبت و پزشکی قانونی نیز در شهرستان اوز در جهت رفاه حال مردم منطقه شروع به کار نمایند. 

در پایان این مراسم پس از معرفی قاضی روان شاد به عنوان اولین رئیس حوزه قضایی شهرستان اوز ساختمان جدید این دادگستری نیز با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس افتتاح شد.
گفتنی است شهرستان اِوز در جنوب استان فارس و 375 کیلومتری شیراز واقع شده است .

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان