کد خبر: ۱۴۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
رئیس کل دادگستری فارس:

اجرای سند تحول قضایی همچنان با قوت و جدیت در دستور کار قرار دارد

رییس کل دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری شهرستان لارستان گفت: اجرای سند تحول دستگاه قضایی که با هدف رضایتمندی بیشتر مردم از زمان ریاست سابق قوه قضائیه آغاز گردید همچنان با قوت و جدیت در دوران تحول و تعالی نیز ادامه خواهد یافت.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در این مراسم که با حضور امام جمعه لارستان ، فرماندار ویژه این شهرستان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز این سند مبنای فعالیت ها و برنامه های دستگاه قضایی و همه روسای دادگستری ها و قضات در همه شهرستان های استان فارس است گفت: فلسفه و هدف اصلی سند تحول قضایی اجرای عدالت و مبارزه با فساد است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه رویکرد ما در دادگستری استان فارس نیزبه گونه ای است با فساد در هر جایگاه و موقعیتی بدون اغماض برخورد خواهیم کرد گفت: هر فردی در هر جایگاه و منصبی باید پاسخگوی عملکرد ، تصمیمات و همه شئون رفتاری خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه مراسم معارفه رئیس دادگستری شهرستان لارستان ضمن توصیه و تأکید بر تقوای الهی و تکریم و احترام به مراجعان موضوع تکریم ارباب رجوع را یکی از برنامه های اصلی تحول و تعالی دستگاه قضایی در دروان ریاست حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای خواند.

وی همچنین از رئیس جدید دادگستری لارستان نیز خواست تا ضمن رعایت استقلال قضایی همراهی و تعامل با مسئولان اجرایی شهرستان را در دستور کار قرار داده و در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان برنامه ریزی مناسبی را برای جلوگیری از شکل گیری برخی جرائم و دعاوی حقوقی در دستور کار قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با یادآوری این موضوع که یکی از آسیب های لارستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر و کالای قاچاق میزان بالای کشفیات مواد مخدر و کالای قاچاق است گفت: بر همین اساس بخش عمده ای از محکومان قضایی در زندان های منطقه جنوب فارس و شهرستان لاستان را محکومان مواد مخدر تشکیل داده اند که البته تعداد قابل توجهی از این افراد از سایر استان های کشور هستند اما به لحاظ کشف این جرائم در حوزه قضایی لارستان بار آن بر دوش این شهرستان است بنابراین موارد یاد شده جزء آسیب های این منطقه محسوب می گردد که لازم با تدوین برنامه های هماهنگ پیشگیرانه از میزان آسیب های آن کاسته شود.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان فارس امام جمعه لار نیز طی سخنانی امنیت و آرامش حاکم در شهرستان لارستان را مثال زدنی و قابل تحسین توصیف کرد و گفت: فرهنگ غنی و اعتماد و اعتقاد مردم و همراهی آنان با مسئولان و همچنین تعامل و همگرایی بین مدیریت اجرایی از عوامل اساسی در ایجاد امنیت پایدار در این منطقه است.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم توصیه کرد: مبارزه با فساد در ابعاد مختلف آن همچنان در اولویت دستگاه قضایی به ویژه در سطح شهرستان لارستان باشد.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز در این مراسم با بیان اینکه : امنیت خود خواسته، درون زا و داوطلبانه است که تنها مسئولان امنیتی و سیاسی شهرستان ایجاد نکرده اند گفت: این امنیت پایدار در لارستان از ادب ، فرهنگ ، درایت و اعتقادات مردم نشأت گرفته است.

جلیل حسنی با بیان اینکه رضایتمندی مردم در حوزه های مختلف اداری و  قضایی بیش از پیش مورد توجه قرار دارد، گفت: همواره احساس امنیت که برای شهروندان مقوله ای مهمتر از تامین امنیت در جامعه است برای اعضای شورای تامین یک اصل اساسی بود که نقش دستگاه قضایی به عنوان پیشران و محرک اصلی در این راستا تعیین کننده بوده است.

در پایان این مراسم از تلاش های سید ابراهیم مرتضوی رئیس سابق این حوزه قضایی تقدیر و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه سید رحیم روان بین به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی لارستان معرفی گردید.

گفتنی است شهرستان لارستان  در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان