کد خبر: ۱۴۹۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
رئیسی:

باید با همکاری هم صفحه جدیدی در عرصه همکاری میان کشورهای منطقه را بگشاییم

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط واقعی ایران و کویت بسیار طولانی تر از روابط دیپلماتیک ۶۰ ساله و برگرفته از اعتقادات و باورهای دو ملت است، گفت: مانعی بر سر راه گسترش تعاملات دو کشور وجود ندارد و معتقدم دوره جدیدی برای همکاری بین کشورهای منطقه آغاز شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر جمعه در دیدار "احمد ناصر المحمد الاحمد جابر الصباح"، وزیر امور خارجه کویت،  با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان، روابط برادرانه بین ملت های منطقه را نمی‌پسندند، افزود: با این وجود باید برخلاف خواسته آنها روز به روز سطح مناسبات را ارتقا دهیم.
بیشتر بخوانید:
رئیسی  در ادامه افزود: اگر مسئله و مشکلی بین کشورهای منطقه وجود دارد، باید با گفت و گو و تعامل حل و فصل شود و نباید اجازه داد هیچ جای پایی برای دخالت بیگانگان در منطقه ایجاد شود.

"احمد ناصر المحمد الاحمد جابر الصباح"، وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره پیش رو، صفحه ای جدید از روابط با ایران را رقم بزنیم، اظهار داشت: آمادگی داریم تا به محض تشکیل کابینه حضرتعالی، همکاری برای تدوین طرحی عملیاتی برای گسترش همه جانبه روابط را آغاز کنیم.

وی با ابلاغ تبریک و پیام کتبی امیر کویت برای آیت الله رئیسی تصریح کرد: امروز با توجه به تجربه به دست آمده از مبارزه با کرونا باید عرصه های جدیدی برای همکاری بین کشورهای منطقه را تعریف کنیم.

انتهای پیام/ع
منبع: فارس
نظرات بینندگان