کد خبر: ۱۴۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

رسانه یکی از ارکان تحقق دولت مردمی است/ تشکل قوی برای پیگیری مطالبات رسانه ها باید تشکیل شود

آیت الله دژکام گفت: اگر می خواهیم مطالبات این قشر زحمتکش نتیجه بخش باشد باید تشکل خبرنگاران ایجاد گردد لذا می توانیم در طول یک حرکت مستمر به نقطه مطلوب و نماینده ولی فقیه در این خصوص حمایت کند.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در جمع اصحاب رسانه استان ضمن گرامی داشت روز خبرنگار با یاد و خاطره شهدای رسانه گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، پایه فعالیت ها و اقدامات در زمینه تبلیغات، رسانه باشد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه باید برای رفع مشکلات اصحاب رسانه، تشکل خبرنگاران و اصحاب رسانه فارس تشکیل شود، افزود: اگر می خواهیم مطالبات این قشر زحمتکش نتیجه بخش باشد باید تشکل خبرنگاران ایجاد گردد لذا می توانیم در طول یک حرکت مستمر به نقطه مطلوب و نماینده ولی فقیه در این خصوص حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: تشکل استانی اصحاب رسانه با آغوش باز باید پذیرای تمامی افراد از همه جریانات سیاسی و طیف فکری باشد.

امام جمعه شیراز، اقتصاد رسانه را مسئله مهمی دانست و در آسیب شناسی این مسئله گفت: معمولا مسئله اقتصادی رسانه ها در نظر گرفته نمی شود اما هرکسی بخواهد در عرصه رسانه فعال باشد، معیشت و اقتصاد خبرنگار و خود رسانه باید مدنظر قرار بگیرد لذا در باب اقتصاد رسانه باید ذیل تشکلی واحد دنبال شود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه معتقد هستیم که رسانه دولتی می خواهیم اما اگر همه رسانه ها وابسته به دولت شدند، مشکل در جامعه خواهیم داشت، اظهار داشت: اگر رسانه با مردم ارتباط وسیق پیدا کرد، نقش رسانه مشخص می شود و یکی از گوشه های تشکیل دولت مردم، رسانه است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها بخشی از تحقق دولت مردمی هستند و در زمینه ارتباط با مردم رسانه‌ها باید زبان تاثیرگذار و نتیجه‌بخشی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس فقه رسانه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خبرنگاری یک کسب و کار است و حلال و حرام دارد؛ اگر لقمه حلال در این زمینه کسب نشود، در جامعه به مشکل برخواهیم خورد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نباید کار خلاف توجیه شود گفت: رسانه ها نقش موثر و خاصی در امر به معروف و نهی از منکر دارند لذا به نظر می رسد که باید این رسالت پر رنگ شود؛ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان می تواند حامی خوبی برای خبرنگاران باشد.

آیت الله دژکام در ادامه خواستار توجه پیوست رسانه‌ای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح استان شد و گفت: یک شورای راهبردی در استان داریم که نمایندگان مجلس در آنجا فعالیت می‌کنند و در این شورا درخواست خواهیم کرد که نوعی نگاه به رسانه و تبلیغ هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم هم‌افزایی رسانه‌ها در عرصه توسعه استان فارس به خوبی احساس می‌شود، تاکید کرد: رنجی که می‌بریم این است که با هم نیستیم و به همین دلیل استان فارس بسیار ضرر کرده است در صورتی که اگر ید واحد شویم می‌توانیم اقدامات بسیار قوی‌تر انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان سخنان خود از اعلام آمادگی سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس برای برپایی کلاس‌های آموزشی فقه رسانه در بستر فضای مجازی برای تمام خبرنگاران قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان