کد خبر: ۱۴۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۶ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون؛

ثبت بیشترین آمار ورودی بیمارستان های فارس با پذیرش ۵۴۴ بیمار کرونا در یک روز

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سیصد و هفتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، بستری ۵۴۴ بیمار جدید کرونا در بیمارستان های فارس طی ۲۴ گذشته و ابتلای بیش از ۶۵۰۰ نفر در فارس طی ۷۲ ساعت گذشته را آماری نگران کننده خواند که به روشنی گویای عمق بحران کرونا در روزهای اخیر است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرزاد لطفی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر وخامت شرایط کنونی اپیدمی این بیماری در سطح جامعه، از تکمیل ظرفیت تخت های ICU اختصاص یافته به بیماران کرونا در استان خبر داد.

رییس دانشگاه با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای خدمت رسانی به بیماران در این بحران، از جلب همکاری بیمارستان های خصوصی به عنوان یکی از اقدامات انجام گرفته یاد کرد و گفت: امید است برای مدیریت بهتر این بحران، تعامل بین بخش های دولتی و خصوصی ادامه داشته باشد و در صورت لزوم تخت های بیشتری برای بستری بیماران مبتلا به کرونا، در بیمارستان های خصوصی در نظر گرفته شود.
لطفی همچنین با بررسی روند انجام تست های تشخیصی کرونا در آزمایشگاه های استان، از مثبت بودن بیش از ۵۰ درصد تست های تشخیصی کرونا طی روزهای اخیر خبر داد که نشان دهنده گردش گسترده ویروس در سطح جامعه بوده و افزود: این موضوع نشان دهنده کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه و در نتیجه روند افزایشی شیوع کرونا است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون تاثیر مهمی در کاهش آمار جانباختگان ناشی از کرونا دارد، بیان کرد: متاسفانه تعداد جانباختگان کرونا در گروه سنی زیر ۶۰ سال طی روزهای گذشته افزایش داشته و بین ۴۰ تا ۵۰ درصد جانباختگان کرونا در روزهای گذشته در این گروه سنی قرار داشته اند.

اهمیت نظارت بر روند تجویز و مصرف دارو در بحران کرونا، از دیگر موارد مورد تاکید رییس دانشگاه در سیصد و هفتاد و هفتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بود.

 
ارایه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد مثبت کرونا، ارایه گزارش واکسیناسیون کرونا در شیراز و شهرستان ها و بررسی مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا از مواردی است که در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه از سوی اعضای این ستاد، ارزیابی و پیرامون بهبود اقدامات صورت گرفته تصمیم گیری شد.

این نشست صبح امروز شانزدهم مرداد ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان