کد خبر: ۱۴۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

برداشت انجیر در شهرستان نی ریز آغاز شد

نی‌ریز یکی از قطب‌های تولید انجیر در فارس و کشور است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: استان فارس نخستین تولید‌کننده انجیر در ایران و شهرستان نی‌ریز با پنج هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول، یکی از قطب‌های تولید انجیر فارس و کشور است.علیرضا بصیری افزود: برداشت انجیر از باغ‌های دیم همه‌ساله از نیمه مردادماه آغاز می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه انجیر دیم نی‌ریز از نظر کیفیت، کمیت و سالم بودن در جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است گفت: محصول تولیدی به دو صورت‌تر (تازه‌خوری) و خشک به بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بصیری در ادامه تصریح‌کرد: به‌دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری و خشکسالی با افت ۶۰ درصدی محصول مواجه‌ایم و پیش‌بینی می‌شود ۱۶۰۰ تن انجیر در شهرستان تولید و برداشت شود.  عواملی، چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات دمایی، وزش باد‌های شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبور‌های گرده‌افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز با اشاره به اینکه انجیر نی‌ریز به کشور‌های هند، روسیه، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود، گفت: نبود سرمایه‌گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش باعث شده است که این محصول توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.


انتهای پیام/ع

برچسب ها: نی ریز ، انجیر ، شیرازه
نظرات بینندگان