کد خبر: ۱۴۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
شهادت ۱۴۰ «پرستار» در بحران کووید ۱۹:

بهره مندی پرستاران از «مزایای ایثارگری دوران کرونا»

رئیس سازمان نظام پرستاری از شهادت ۱۴۰ نیروی پرستاری و پیراپزشکی در دوران کرونا خبر داد و گفت:موضوع بهره مندی پرستاران از مزایای ایثارگی در دوران کرونا در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار و با اشاره به تلاش‌های مدافعان سلامت در مسیر مبارزه با کرونا، اظهار داشت:‌ تاکنون 120 نفر از جامعه پرستاری در مسیر مبارزه با کرونا به شهادت رسیده‌اند که با درنظر گرفتن نیروهای غیرحرفه‌ای، در مجموع 140 نفر در این مسیر به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا 125 هزار نفر از پرستاران به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: بعد از واکسیناسیون کادر سلامت، مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این گروه از بین رفته، مگر مادران بارداری که نتوانسته‌اند واکسن دریافت کنند.

میرزابیگی با اشاره به فعالیت سازمان نظام پرستاری در دوره پنجم، خاطرنشان کرد: تفکری غیرسیاسی و براساس اهدافی صنفی و علمی و برگرفته از نیازهای جامعه پرستاری و پیگیری هوشمندانه مسائل بر سازمان حاکم بوده است و در این مدت اثبات کرده‌ایم در بحث پیگیری مسائل پرستاران، رعایت اخلاق و انصاف را داشته و غیرسیاسی برخورد کرده‌ایم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به دستاوردهای مدیریت سازمان نظام پرستاری در دو سال اخیر، ابراز داشت: باید به ازای هر تخت بیمارستانی حداقل 2.5 نیرو در بیست و چهار ساعت داشته باشیم که 1.8 نیروی حرفه‌ای و 7 دهم نیروی غیرحرفه‌ای وجود داشته باشد که این شرایط قبل از شیوع کرونا به 8دهم رسیده بود. 

وی با اشاره به فشار زیاد وارده به مراکز درمانی و نیروهای کادر درمان و پرستاری، خاطرنشان کرد: برای نمونه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پرستار می‌گویند باید 3 بیمار کرونایی را در بخش آی‌سی‌یو کرونا مراقبت کند؛ در حالی که در دنیا چنین شرایطی وجود ندارد. 

میرزابیگی با اشاره به اقدامات سازمان نظام پرستاری در جذب نیروی پرستاری به مجموع مراکز درمانی، تصریح کرد: استخدام 51 هزار نیروی پرستار گرفته شده، اما در واقع تنها 7 تا 8 هزار نفر جذب سیستم شده‌اند. 

وی با اشاره به سختی کار کادرپرستاری و پیراپزشکان در مراکز درمانی و درمان بیماران کرونایی، یادآور شد: موضوع استفاده از مزایای ایثارگری پرستاران در دوران شیوع کرونا پیگیری شده و این موضوع در مجلس شورای اسلامی و نیز به صورت آئین‌نامه در دولت در حال پیگیری است.

رئیس سازمان نظام پرستاری متذکر شد: چرا که ما در این دوران آسیب‌دیدگان زیادی در این حوزه داشته‌ایم و قطعاً مسئولان باید برای مدافعان سلامت همان مزایای رزمندگان را در دوران دفاع مقدس درنظر گیرند که ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم که در این مسیر نامه چهار بندی را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم.


انتهای پیام/ع

منبع: فارس
نظرات بینندگان