کد خبر: ۱۴۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

آمادگی ۱۲۸ بقعه و اماکن متبرک فارس برای برپایی عزای حسینی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از میزبانی ۱۲۸ بقعه و اماکن متبرک استان فارس برای حضور هیئات مذهبی و برپایی مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبرداد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین رحیم صفری گرایی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز در جمع اصحاب رسانه با تشریح فعالیت بقا متبرکه استان فارس گفت: در ایام محرم و صفر طرح بصیرت عاشورایی هرساله اجرا می شود و ویژه سوگواری ایام محرم در بقا متبرکه سراسر کشور مخصوصا استان فارس است.

وی ادامه داد: امسال همانند سال های گذشته تمهیدات خاصی برای حضور هیئت های مذهبی توسط ستاد کرونا و ادارات مرتبط در سراسر استان اندیشیده شده است بنابراین با رعایت پروتکل های بهداشتی ۱۲۸ بقعه و اماکن متبرک فارس میزبان هیئات مذهبی برای سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواهند بود.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه ۱۰۰ بقا متبرکه از امشب برنامه عزاداری خودشان را با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در فضای باز این امام زادگان آغاز می کنند، اظهار کرد: آماده سازی این بقا متبرکه را در دستور کار قرار دادیم و چینش دکور، آماده سازی شبستان ها، تعویض پرچم گنبد بقا متبرکه را خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف فارس با اشاره به آمادگی بیش از ۶ هزار نفر از عوامل اجرایی اماکن مذهبی استان فارس برای اقامه عزای حسینی بیان کرد: کارگاه آموزشی برای خدام و عوامل اجرایی برای انجام مراسمات به بهترین شکل ممکن اجرا شده و ۵۰ هیئات مذهبی با توجه به اینکه فضای لازم را نداشته اند، در امام زادگان به صورت ثابت مستقر می شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر نقش روحانیون در اشاعه فرهنگ حسینی در ایام ماه محرم و صفر گفت: ۳۰۰ مُبَلغ را از شهر مقدس قم و بومی استان فارس برای حضور در بقا متبرکه، اماکن مذهبی و روضه های خانگی اعزام شده اند و ۲۰ بقعه متبرکه در استان خیمه شمیم حسینی را برپا کرده اند تا محل اجرای واقف نیت خیراندیش باشند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین صفری، در سطح کشور خیمه های شمیم حسینی، ۲۵ هزار هیئت را تحت پوشش قرار خواهند داد و از سفره پر برکت امام حسین(ع) بهره مند می‌شوند؛ بنا داریم از ۲۵۰۰ هیئت مذهبی در استان فارس حمایت کنیم و از امروز در دوشیفت کاری در حرم مطهر سیدعلاءالدین الحسین(ع) به بررسی مراجعات می پردازند.

وی تصریح کرد: ۶۸ کانال فضای مجازی برای بقا راه اندازی شده است و تبلیغ ماه محرم و پوشش برنامه ها شکل بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف فارس با یادآوری توزیع بسته های معیشتی در ایام کرونا اداره اوقاف، افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون ۱۱۳ هزار بسته معیشتی توسط بقا متبرکه و محل واقف خیراندیش استان فارس توزیع شده است بنابراین ۱۵ هزار بسته معیشتی در این ایام به نیازمندان اهدا می شود.

این مقام مسئول از آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در دوماه محرم و صفر خبرداد و تاکید کرد: بناداریم در ایام سوگواری امام حسین(ع) و ماه صفر ۳۴ بقعه استان زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کنند و هماهنگی های این موضوع انجام شده است؛ در سال گذشته ۲۷ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.

حجت الاسلام و المسلمین صفری با اشاره به کمک اوقاف به بیمارستان ها در ایام شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اجرای واقف به بیمارستان های خط مقدم کرونا کمک کردیم و امسال نیز در ماه محرم و صفر ۴ میلیارد تومان به بیمارستان ها جهت تهیه کپسول اکسیژن و اطعام بیماران واگذار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف فارس در پایان سخنان به انجام هماهنگی های لازم با نهاد امدادی و انتظامی برای برگزاری مراسمات در بقا متبرکه و ارسال شیوه نامه های بهداشتی نیز اشاره کرد.

انتهای پیام/ح


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز ، ماه محرم
نظرات بینندگان