کد خبر: ۱۴۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
هشدارهایی که جدی گرفته نمی‌شود:

اعلام وضعیت فوق بحرانی در فارس/ جشنی مختلط و شلوغ در صدرا که از چشم ناظران پلیس دور ماند

بر اساس گزارش های به دست آمده و کلیپ های موجود، در یکی از باغ تالارهای لاکچری شهر صدرا مراسم جشن وپایکوبی متعلق به یکی از شرکت های خصوصی برگزارشده که به دور از شئونات اسلامی و به صورت مختلط است همچنین علی رغم هشدارهای بسیار کادر درمان و سیر صعودی شیوع کرونا در فارس این مراسم با تعداد زیادی مهمان همراه بوده است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام وضعیت فوق بحرانی در فارس، از بستری ۶۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم به کروناویروس در بیمارستان های فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ناشی از کروناویروس، نشانگر ورود استان به وضعیت فوق بحرانی کرونا است.

وی بابیان اینکه بستری این تعداد بیمار مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های فارس تنها در یک روز اتفاق افتاده است، گفت: جان باختن روزانه بسیاری از هم استانی ها به دلیل ابتلا به این بیماری، حکایت از بی رحمی این ویروس دارد و می تواند به سادگی بسیاری از خانواده ها را با گرفتن عزیزانشان داغدار کند.

لطفی با اشاره به کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس توصیه کرد: تنها راه دوری از طوفان وحشتناک کرونا در فارس، پایبند بودن به رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی از سوی یکایک افراد جامعه است، بی توجهی و ساده انگاری در برابر این ویروس خطرناک، بسیار زیانبار و جبران ناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکیشیراز از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و حفظ سلامتی خود و خانواده، خطرات این بیماری را جدی بگیرند و در راستای مسوولیت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران، پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

لطفی همچنین با اشاره به اینکه با داغدار شدن ۳۰ خانواده دیگر، شمار جانباختگان ناشی از کروناویروس در فارس به ۵۴۲۴ نفر رسید، اعلام کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، هر ۴۲ دقیقه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده است.

و این در حالی است که بر اساس گزارش های به دست آمده و کلیپ های موجود، در یکی از باغ تالارهای لاکچری شهر صدرا مراسم جشن وپایکوبی متعلق به یکی از شرکت های خصوصی برگزار شده که به دور از شئونات اسلامی و به صورت مختلط است همچنین علی رغم هشدارهای بسیار کادر درمان و سیر صعودی شیوع کرونا در فارس این مراسم با تعداد زیادی مهمان همراه بوده است.

ازآنجا که مسئولین ستاد استانی کرونا در فارس، نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی همواره خبر از ممنوعیت تجمعات و برخورد بامتخلفین را اعلام می کنند به سراغ نیروی انتظامی و جانشین استاندار فارس در ستاد کرونارفته تاعلت عدم برخورد با این تالار و رستوران لاکچری را جویا شویم.

پس از پیگیری وتماس مکرر خبرنگار شیرازه با نیروی انتظامی در خصوص برخورد بامالک این رستروان در راستای رعایت نکردن شئونات اسلامی و شیوه نامه های بهداشتی، تنها یک پاسخ دریافت کردیم که موضوع پیگیری خواهد شد.

در ادامه به سراغ عبدالرضا قاسمپور جانشین استانداردر ستاد استانی کرونا رفته ودرخصوص برخورد باناقضین شیوه نامه های بهداشتی گفتگو کردیم.

وی با بیان اینکه در پیک سنگین کرونا قرار داریم و در موج پنجم روند بیماری دراستان به سرعت در حال افزایش است،گفت: درصد مثبت شدن تستها 40درصد است و روزانه متوسط 30نفر فوتی در استان داریم.

قاسمپور در ادامه بااشاره به اینکه تقریبا از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان در چارچوب مصوبات ستاد ملی  سخت گیری های بیشتری بر پایه تجمعات انجام میشد و هر گونه تجمع را ممنوع اعلام کردیم، اظهار کرد: در این موج سنگین پنجم هم عامل اصلی شیوع ویروس، تجمعات اعلام شده و ما نیز تاکید کرده ایم مردم می بایست از حضور در تجمعات پرهیز کنند.

جانشین استاندارفارس در ستاد استانی کرونا با تاکید بر اینکه از همان ابتدای شیوع بیماری، برگزاری تجمعات علمی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و... را نیز ممنوع اعلام می‌کردیم،افزود: اما حدود دو تا سه ماه است که ستاد ملی اجازه داد بعضی تجمعات مثل نمازهای جمعه، جماعات و انتخابات در فضای باز با یک سوم ظرفیت شکل  گیرد و تالارها هم به جهت اینکه بیشتر مراسم عروسی و شادی  و یا ختم برگزار می‌شد را ممنوع اعلام کردیم و فقط گفته شد کافی شاپ ها و رستوران ها فعالیت خود را به شرط رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز کنند.

وی ادامه داد:در مجموع تجمع ممنوع است و مصوبه ستاد استانی هم همین بوده و آن را به دستگاه های انتظامی، قضایی  اتاق اصناف و بهداشت و درمان به عنوان مراجع نظارت کننده ابلاغ کردیم، تا در صورت هر گونه تخلف با متخلفین و ناقضین پروتکل های بهداشتی برخورد قانونی شود.

قاسمپور به این نکته نیزاشاره کرد که اما در ماه ذی‌الحجه علی رغم تذکرات بسیار، مردم به خاطر نزدیک شدن به ماه محرم جشن های عروسی فرزندان خود را بر پا کردند و با تعداد تخلفات بیشتری از سوی مردم و تالارها و باغ مجالس روبرو شدیم و به همین منظور تعداد اکیپ های گشت نظارتی بیشتر شد و در مناطق مختلف استان با مشاهده تخلفات صنفی و مردمی برخورد شده است.

سخن آخر اینکه:

روی سخنم ابتدا با مردم و ناقضین پروتکلهای بهداشتی است که بی توجه به هشدارهای جدی کادر درمان همچنان با تجمعات، دورهمی‌ها و مراسم جشن و ختم هر روزبر تعداد آمار مبتلایان به کووید 19 اضافه میکنند و با جان خودو دیگر افراد جامعه بازی میکنند؛ بی توجهی و کم شدن نظارتها و ممنوعیت و محدودیت های کرونایی توسط متولیان امر موجب شده آنگونه که لازم است مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا اجرا نگردد وهر روز شاهد افزایش غم انگیزآمار کشته شدگان کرونایی باشیم و درانتظار روزی که این بی مبالاتی گریبان‌گیر خودو عزیزان مان را بگیرد.

 انتهای پیام/س/ح




نظرات بینندگان