کد خبر: ۱۴۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

برداشت نوبرانه خرما در لارستان

سالانه ۹ هزار تن انواع خرما در لارستان برداشت و به یازار عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، محمدجواد مظفری، مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: لارستان رتبه پنجم تولید خرما در فارس را دارد و برداشت نوبرانه آن هر ساله با شروع مرداد ماه آغاز می‌شود. محصولات نوبرانه خرما شامل خارک و رطب است که از انواع نخلستان‌های لارستان برداشت می‌شود.

وی ضمن اشاره به میزان تولید خرمای خشک و‌ تر اضافه کرد: حدود ۳۴ درصد از محصولات نخیلات لارستان به صورت نوبرانه از ابتدای مرداد تا پایان آن برداشت می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال حدود ۳ هزار تن برداشت نوبرانه خرما را داشته باشیم. میزان تولید خرمای خشک و‌ تر در لارستان حدود ۹ هزار تن برآورد می‌شود که از این میزان چهار هزار تن خرمای خشک و پنج هزار تن نیز خرمای‌تر است.

بیشتر بخوانید:

مظفری با بیان اینکه ۱۰ درصد تولید خرما در استان فارس مربوط به لارستان است افزود: بیشتر خرمای لارستان به شهرستان جهرم منتقل و از آنجا به سایر نقاط کشور و به کشور‌های افغانستان و پاکستان ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان در پایان گفت: بیش از ۲۰ تا ۳۰ رقم خرما در لارستان وجود دارد که شامل شاهانی، خاصویی، قصب، پیارم، مجول، گنتار، هلیله، هلو، گچخواه، خلاص، برحی، لشت، نپت صیف، لؤلؤ، خنیزی، کبکاب، خصاب، گیونی، هلالی، آل مهتری، زرد، خروباغ، گمسری، مرزبان، مضافتی، خوش خارک، بگشی، گبدر، نلسو، خصاب است.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان