کد خبر: ۱۴۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

بازگشت خاموشی ها به فارس

باهمکاری مشترکان بخش‌های مختلف و مدیریت ۲۰ درصدی مصرف برق، می‌توان از بروز خاموشی‌های نوبتی در فارس پیشگیری کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حمیدرضا جلایر، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت:در روز‌های اخیر به دلیل افزایش دما، میزان مصرف برق در استان فارس به میزان قابل توجهی افزایش داشته و سبب افزایش بار شبکه توزیع برق در این استان شده است.

حمیدرضا جلایر، همکاری مشترکان استان را برای پایداری شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی‌های مدیریت اضطراری بار ضروری عنوان و افزود: تمامی متخصصان و کارشناسان این شرکت در تلاشند تا کوچکترین وقفه‌ای در ارائه خدمات به مشترکان و تامین برق مطمئن و پایدار به ویژه در شرایط کرونایی جامعه امروز، ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه در صورت مدیریت نشدن مصرف از سوی مشترکان، مجبور به مدیریت اضطراری بار هستیم، گفت: میزان خاموشی‌ها برای هر گروه با توجه به سقف‌های اعلامی و میزان تجاوز مصرف برق در استان ها؛ به صورت متمرکز و سراسری توسط مدیریت شبکه برق ایران، تعیین و به سرعت موارد فوری به شرکت‌های توزیع نیروی برق شیراز و استان فارس اعلام و بر اساس جداول خاموشی‌های احتمالی، اعمال می‌شود.

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه برنامه‌های اعلامی به مفهوم قطعی شدن اعمال خاموشی نوبتی نیست و تنها در صورت محدودیت تامین انرژی، اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه احتمال قطع ناخواسته برق بر اثر سایر شرایط فنی و غیرفنی و نیاز شهروندان به تماس با مرکز اتفاقات وجود دارد، از شهروندان درخواست می‌شود فقط در صورت افزایش مدت خاموشی به بیش از ۲ ساعت در هر روز، موضوع را ضمن تماس با مرکز ۱۲۱ پیگیری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: برنامه خاموشی‌های احتمالی مدیریت اضطراری بار از طریق سایت‌های "شرکت توزیع نیروی برق شیراز" به آدرس www.shirazedc.co.ir برای شهرستان‌های شیراز، مرودشت، پاسارگاد، ارسنجان، خرامه، کوار، سروستان، سپیدان، زرقان و بیضا و "شرکت توزیع نیروی برق استان فارس" به آدرس www.farsedc.ir برای ۲۶ شهرستان دیگر استان، به تفکیک قابل مشاهده و دریافت است.

معاون توزیع برق فارس در پایان گفت: روش‌هایی نظیر تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ و بالاتر، استفاده از دورکند کولر‌های آبی، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در زمان اوج بار، استفاده حداکثری از نور طبیعی روز می‌تواند به ما در مدیریت قابل توجه مصرف انرژی برق کمک کند.


انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان