کد خبر: ۱۴۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
مدیرکل پست فارس خبرداد:

رشد ۳۰ درصدی جابجایی مرسولات پستی در فارس

آزادی گفت: با همکاری شرکت دانش‌بنیان تجهیزات سورتینگ مکانیزه با اعتبار نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در پست استان راه‌اندازی شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهدی آزادی مدیرکل پست استان فارس امروز در نشست خبری، گفت: در حالی‌که حجم ترافیک مرسولات پستی استان در چهار ماهه نخست پارسال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته بود، طی چهار ماهه نخست امسال با ۳۰ درصد افزایش به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته افزایش یافته است.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه در زمان شیوع کرونا بیشتر ادارات حجم فعالیتشان کمتر شد، اما کارمندان پست به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند.

آزادی با بیان اینکه قبلا مرسولات پستی بیشتر به صورت پاکت بود و حجم زیادی نداشت، تاکید کرد: با افزاش خرید آنلاین و غیرحضوری به ویژه از زمان شیوع کرونا بخش زیادی از ترافیک مرسولات پستی به صورت بسته‌های پستی بزرگ است.

به گفته مدیرکل پست فارس، در مقطعی از زمان که به دلیل شیوع کرونا با حجم زیاد بسته‌های پستی روبه‌رو بودیم برای توزیع مرسولات از بخش خصوصی کمک گرفتیم، اما به تدریج تصمیم بر این شد که برای تکریم شهروندان ناوگان حمل و نقل اداره پست فارس را افزایش دهیم.

این مقام مسئول خرید های اینترنتی شهروندان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه ذائقه مردم به سمت خرید غیرحضوری افزایش یافته است، ناچارا به جای افزایش ناوگان موتوری به سمت افزایش ناوگان وانتی رفتیم.

آزادی از خرید وانت پستی برای جابجایی مرسولات مشتریان خبر داد و بیان کرد: برای توسعه ناوگان توزیع مرسولات پستی ۶۵ دستگاه وانت مسقف به ناوگان حمل و نقل اداره پست فارس اضافه شده که تاکنون پنج وانت آن تحویل داده شده و مابقی نیز به تدریج به ناوگان اضافه خواهد شد.

مدیرکل پست فارس در پایان سخنان خود تصریح کرد: با همکاری شرکت دانش‌بنیان تجهیزات سورتینگ مکانیزه با اعتبار نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان در پست استان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان