کد خبر: ۱۴۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
یادداشت «شیرازه» در خصوص لزوم همدلی و انسجام در جامعه:

وحدت در سایه انسجام ملی با چاشنی همدلی مهمترین عامل پیشبرد اهداف انقلاب است/ هم افزایی در صدر اولویت‌های دولت و شورای اسلامی شهر قرار گیرد

به اعتقاد جمعی از کارشناسان تاکنون مهمترین عامل پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی، وحدت بوده بنابراین اکنون ودر شرایط فعلی که دشمن به انواع و اشکال مختلف به دنبال تفرقه افکنی در بین مردم و مسوولان کشور است نباید رفتار یا حرکتی ازمسئولان و برگزیدگان مردم در شوراها سر بزند که موجب دلسردی مردم ولطمه به انقلاب و اهداف انقلاب شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در نخستین دیدار با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وکلای ملت را به تعامل با سایر قوا فراخواندند و تاکید کردند: در شرایط حساس سال آخر دولت تدبیر و امید و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را گونه ای مدیریت کنند که به کارهای مهم کشور لطمه نخورد.

معظم له در این سخنرانی با تاکید بر "توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از دچار شدن به حاشیه‌ها و اولویت دادن به مسائل فرعی"، موضوعات اقتصادی شامل "تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت" را مسائل اساسی کشور برشمردند.

همچنین تاکیدات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به ویژه در چهار محور مبنی بر یکصدایی در مقابل دشمنان، تعامل و هم‌افزایی قوا، پرهیز از حاشیه‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های کشور مورد توجه تمامی مسوولان و صاحب‌نظران کشور قرار گرفته است.

این سخن معظم له نه تنها خطاب به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است بلکه به اعتقاد فعلان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در خصوص تمام آحاد جامعه به ویژه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی نیز می تواند صدق کند،چرا که در شرایط حساس کنونی که هم دشمنان خارج ازمرزها و هم کارشکنان داخلی چشم به عملکرد منتخبان انقلابی مردم دارند،کوچک ترین ضعف عملکردی و یا عدم اتحاد می تواند فرصتی باشد برای اینافراد تا با تفرقه افکنی به خواست خود برسند.

به اعتقاد جمعی از کارشناسان تاکنون مهمترین عامل پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی، وحدت و یکصدایی در سایه انسجام ملی با چاشنی همدلی و هم‌افزایی بوده و ملت را در گذر پیشرفت به سوی پیروزی از دست‌اندازها و گردنه‌های سخت، عبور و در قله موفقیت قرار داده است.

همانطور که بر همگان آشکار است رهبرمعظم انقلاب، همواره بر اتحاد و مودت در مسیر رفع مشکلات مردم تاکید دارند و این امر را مهم ترین عامل پیشرفت و اعتلای جامعه می دانند، پس تمام مسئولان ائم ازکشوری،استانی، شهرستانها، شهرهای کوچک وحتی روستاها می بایست با الهام گرفتن از سخنان ایشان وحدت و همدلی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از دو دستگی و نفاق پرهیز کنند.

اکنون ودر شرایط فعلی که دشمن به انواع و اشکال مختلف به دنبال تفرقه افکنی در بین مردم و مسوولان کشور است نباید رفتار یا حرکتی ازمسئولان و برگزیدگان مردم  در شوراها سر بزند که موجب دلسردیمردم ولطمه به انقلاب و اهداف انقلاب شود.

در چنین شرایط همدلی، اتحاد و مشورت می تواند بزرگ ترین ضربه به دشمنانی باشد که معتقدند تفرقه بیاندارز و حکومت کن و با اقتباس از همین ضرب المثل به دنبال تفرقه افکنی وسپس تسلط بر مردم و کشور ما هستند.

این امر نه تنها در رأس امور بلکه نیاز است تا پایین ترین سطوح مدیریتی اجراشود تا مردم با اتکابه این هم دلی ها شاهد پیشرفت و آبادانی شهر و دیار خود باشند.


به طور مثال انسجام، همصدایی واتفاق نظر در شوراهای شهر و روستا  می تواند پلی باشد به سوی رفع مشکلات و معضلاتی که سالهای اخیربا سوءمدیرت ها وتصمیمات نادرست گریبانگیر کشورراگرفته است .

حرف آخر اینکه:

اگر چه در جامعه ما افراد با رویکردهای فکری گوناگون وجود دارند و اندیشه آنها نسبت به مسائل مختلف کشور متفاوت است، اما باید به این نکته نیز توجه شود که نگاه افراد با هم یکسان نیست و اگر بخواهیم از مشکلات موجود در کشور عبور کنیم باید وحدت داخلی را به حد نهایی خود برسانیم،چرا که به عقیده بسیاری از کنشگران اجتماعی و سیاسی، هر میزان نسبت وحدت در بین آحاد گوناگون در داخل کشور بیشتر باشد عبوراز مشکلات آسانتر می‌شود.


یادداشت: سمیه رعیتی

انتهای پیام/س

برچسب ها: همدلی ، وحدت ، انسجام ملی
نظرات بینندگان