کد خبر: ۱۴۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

احتمال ادامه خاموشی ها در فارس

در صورت ادامه مصرف برق با روند فعلی، خاموشی‌ها تا اوایل شهریور در فارس ادامه دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مسئول مرکز مدیریت اضطراری بار شرکت توزیع برق شیراز گفت: برهم خوردن تراز مصرف مشترکان و تراز تعیین شده از سوی مدیریت برق کشور، مدیریت اضطراری بار شبکه را اجبار می‌کند که برق در بعضی ساعت قطع شود.

راست روشن اظهار کرد: تراز نرمال مصرف برای فارس روزانه اعلام می‌شود و بر اساس آن در هر ساعتی از شبانه روز که میزان مصرف از این تراز بالاتر رود ناچار به اعمال خاموشی هستیم.

وی به تراز مصرفی امروز شیراز که هزار و ۱۷۰ مگاوات است اشاره کرد و افزود: از ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه میزان مصرف از این رقم بالاتر رفته و با رسیدن به عدد ۱۲۲۴ مگاوات در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه، اعمال قطعی برق را در مناطقی از شیراز  اجباری کرده است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای فارس هم با اشاره به عامل افزایش دما در روز‌های اخیر گفت: افزایش مصرف برق به ازای هر یک درجه افزایش دما در کشور ۱۵۰۰ مگاوات است که در روز‌های اخیر با افزایش ۳ درجه‌ای گرما، افزایش مصرف برق در کشور به ۴ هزار مگاوات رسیده است.

نصیری سهم فارس را در این افزایش مصرف ۱۰ در صد بیان کرد و گفت: این میزان معادل ۹۰۰ مگاوات است که برای کاهش اثر این رشد مصرف، مدیریت اضطراری بار و خاموشی ضروری است.

وی با اشاره به احتمال ادامه قطعی‌ها در روز‌های آینده به دلیل افزایش دما گفت: مدیریت مصرف توسط مشترکین برق، از جمله استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک با استفاده از دورِ کُند در کولر‌های آبی و دمای ۲۵ درجه در وسایل سرمایشی گازی از راهکار‌های مدیریتی مصرف برق و کمک کننده به کاهش خاموشی ها است.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان