کد خبر: ۱۴۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

دسترسی بیش از ۱۳۰۰ خانوار روستایی فارس به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: شش روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات پیوستند که به این ترتیب دسترسی این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه در قالب یک هزار و ۳۵۵ خانوار فراهم شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اظهار کرد: روستا‌های جدید برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در استان فارس در روستا‌های دارنجان لر و خیرآباد از توابع شهرستان فیروزآباد، روستای فیدویه از توابع شهرستان خنج و حدود ٢٠ کیلومتر از محور مواصلاتی محمله - دژگاه این شهرستان و روستای بیدزرد از توابع شهرستان خرامه طی دو هفته گذشته از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات به شبکه پهن باند سیار همراه اول مجهز شدند.

وی افزود: روستا‌های مشتان و مهبودی سفلی از توابع شهرستان کازرون با جمعیت ۳۶۰۰ نفر در قالب ۱۰۳۶ خانوار توسط همراه اول از محل منابع توسعه‌ای این اپراتور به شبکه پهن باند ارتباطی سیار متصل شدند.

سهرابی همچنین گفت: دسترسی مکالمه برای روستای سررود از توابع شهرستان ممسنی با جمعیت ۳۰۰ نفر و روستای بیدزرد از توابع شهرستان خرامه با جمعیت ۱۲۰ نفر فراهم شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات با هدف تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان و گام مهمی برای توسعه و پیشرفت در این مناطق است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان