کد خبر: ۱۴۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰

رزمایش احسان حسینی در فارس آغاز شد

رئیس بسیج سازندگی فارس از آغاز رزمایش احسان حسینی در استان خبر داد و گفت: این رزمایش دو ماهه "احسان حسینی" و نبوی در دهه اول محرم و دهه آخر صفر به صورت گسترده در استان اجرایی می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی استان فارس پنج‌شنبه ۲۱ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پنجمین مرحله نهضت مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در لبیک به فرمان مجدد مقام معظم رهبری با عنوان "احسان حسینی" مبنی بر اینکه این نهضت بار دیگر به اوج خود برسد، اظهار کرد: این مرحله از نهضیت مواسات به مناسبت ماه محرم و صفر از ۲۰ مردادماه آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه این رزمایش با رویکرد محله‌محور و مسجدمحور برگزار می‌شود، گفت: این مرحله نیز با همراهی خیرین، هیئات مذهبی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج، اقشار بسیج، دستگاه‌های حمایتی و اجرایی در سراسر استان فارس انجام می‌شود. 

رئیس بسیج سازندگی فارس عنوان کرد: محورهای این رزمایش بر تهیه بسته‌های معیشتی است و با توجه به اینکه به آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شویم تهیه لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی مثل تبلت و گوشی هوشمند در قالب برنامه نذر هوشمند در برنامه قرار دارد. 

قزل سفلی با اشاره به دیگر محورهای این رزمایش بیان کرد: آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد از جمله محورهای این رزمایش است که ششمین مرحله نذر رهایی در استان فارس برای زندانیان با جرائم مالی زیر ۵۰ میلیون در نظر گرفته شده که در این مرحله برای آزادسازی ۸۱ نفر با محوریت ستاد دیه، اداره کل زندان‌ها، دادگستری، مجموعه سپاه و خیرین هدفگذاری شده است. 

وی با اشاره به اینکه در این رزمایش دو ماهه "احسان حسینی" و نبوی در دهه اول محرم و دهه آخر صفر به صورت گسترده در استان فارس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قالب جهاد آموزشی و تربیتی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است. 

رئیس بسیج سازندگی فارس کمک به مرمت و بازسازی مسکن محرومان، اشتغال و عارضه‌یابی از کارگاه‌ها مراکز صنعتی و تولیدی با محوریت اقشار مرتبط را از دیگر برنامه‌های این رزمایش اعلام کرد. 

قزل سفلی با تاکید بر اینکه نهضت مواسات و همدلی به یک بلوغ رسیده است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۵ مرحله رزمایش انجام شده که ۱۰ مرحله در سال گذشته و ۵ مرحله در امسال بوده و ۲۰ نوع خدمت به مردم، نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا ارائه شده است. 

وی با بیان اینکه نهضت مواسات و همدلی در واقع یک مسابقه خدمت‌رسانی با محوریت مردم و خیرین و لبیک به فرمایش رهبری است، تصریح کرد: امید است با همراهی نیک‌اندیشان و دستگاه‌های اجرایی و حمایتی این خدمت‌رسانی در استان فارس به اوج خود برسد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان