کد خبر: ۱۴۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب:

تولید یک سوم آلومینیوم کشور در شرکت آلومینیوم جنوب

شرکت آلومینیوم جنوب ۳۰ درصد از آلومینیوم کشور را تولید می کند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب گفت:در یکسال اخیر و در اوج تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های تامین برق و همه گیری کرونا و بدون سرمایه در گردش، ۳۰ درصد از آلومینیوم کشور را تامین می‌کنیم.

علی عبداله‌نژاد ضمن اشاره به ظرفیت اسمی فاز نخست افزود: مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با ۴۰ سلول احیا (دیگ) فعالیتش را از اردیبهشت سال گذشته آغاز کرد و اکنون ۱۵۱ سلول از ۲۵۸ سلول احیا (دیگ) این کارخانه در مدار تولید قرار دارد. در حال حاضر نیز ۱۸۰ هزار تن از ظرفیت اسمی فاز نخست (تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن) مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب تکمیل شده است. این کارخانه از ابتدای دوران راه‌اندازی تاکنون توانست ۱۳۰ هزار تن فلز پرکاربرد آلومینیوم در قالب شمش‌های هزار و ۵۰۰ پوندی و ۴۲ هزار تن بلوک اختصاصی آند را تولید کند.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت سالکو اضافه کرد: مجتمع سالکو از مدرنترین و پیشرفته‌ترین مجتمع‌های تولید آلومینیوم در خاورمیانه است که محصولات خود را با درجه خلوص بالای ۹۹ درصد روانه بازار داخلی و خارجی کرد و در مقایسه با کارخانه‌های قدیمی تولید آلومینیوم در کشور، تنها کارخانه‌ای که بلوک‌های اختصاصی آند در آن تولید می‌شود. کارخانه آلومینیوم جنوب بدون دریافت تسهیلات سرمایه در گردش، با فاینانس خارجی راه اندازی شد و پارسال، هزار و ۸۰ میلیارد تومان از اقساط خود را پرداخت کرد.

علی عبداله‌نژاد از راه‌اندازی اولیه و آزمایشی سالن ریخته‌گری تولید اسلب و بیلت مجتمع سالکو خبر داد که این محصولات قابلیت صادرات به بازار‌های بین المللی دارد.

اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر در مجتمع سالکو
مدیرعامل سالکو نیروی انسانی را مهمترین سرمایه این کارخانه دانست و گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول هستند که قریب به ۹۰ درصد از این نیرو‌ها بومی هستند.

عبداله نژاد درخصوص راه اندازی نیروگاه برق غدیر و تامین برق این مجتمع گفت: احداث نیروگاه برق در برنامه اولیه کارخانه دیده شده بود که  به دلیل تحریم‌ها متوقف شد، که  خوشبختانه تاسیسات برق ایجاد شده پاسخگوی برق مصرفی کارخانه است.

وی با اعلام برنامه سالکو در استقرار واحد‌های صنعتی پایین دست در آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد واجد بیشترین امتیاز برای تکمیل زنجیره تولید آلومینیوم کشورمان محسوب می‌شود، از این لحاظ که سرمایه‌گذاران واحد‌های صنعتی پایین دست آلومینیوم با وجود فعالیت چشمگیر و پررونق مجتمع سالکو نیز دغدغه تامین خوراک اعم از مذاب و جامد (شمش) را نخواهند داشت.

عبداله نژاد در پایان افزود: سالکو آمادگی دارد که خوراک واحد‌های پایین دست را با شرایط سه تا شش ماه، بدون اخذ وجه و به صورت اعتباری تامین کند و با اعطای این مشوق، از تقویت سرمایه در گردش شرکت‌های فعال پایین‌دست و تداوم جهش تولید سایر محصولات آلومینیومی در کشور حمایت کند.


انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان