کد خبر: ۱۴۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

جلوگیری از ورود بازرسان اداره کار آباده به کارخانه پاسارگاد سرام/ مسئولان در سکوت به سر می‌برند

بازرسان اداره کل کار و رفاه اجتماعی که براساس وظیفه معمول خود برای برای بررسی وضعیت کارگران کارخانه کاشی پاسارگاد سرام قصد ورود به این مجموعه را داشتند با درب بسته مواجه شدند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، بازرسان اداره کل کار و رفاه اجتماعی که براساس وظیفه معمول خود برای برای بررسی وضعیت کارگران کارخانه کاشی پاسارگاد سرام قصد ورود به این مجموعه را داشتند با درب بسته مواجه شدند.

اعتراضات و تجمعات کارگری این کارخانه که مدت ها است شکل گرفته و البته به دلایل خاص، ابعاد رسانه ای پیدا نمی کند و ظاهراً مسئولان امر نیز از این سکوت راضی هستند، عزم این رسانه را در پیگیری حقوق کارگران جدی تر نموده است.

طبق آخرین خبر، ممانعت از حضور بازرسان که به کرّات تکرار شده، سوالات جدی را در ذهن مردم شهرستان ایجاد کرده است؛ از جمله این که: چه مسائلی باعث می شود از مواجه کارگران با بازرسان جلوگیری شود؟ آیا گزارش به کار گیری اتباع بیگانه صحت دارد؟ ریشه اینگونه رفتارهای فراقانونی دقیقا کجاست و با چه پشت گرمی انجام می شود؟ چه کسی پاسخگوی کارگران اخراج شده از این کارخانه خواهد بود؟ آیا شعار دفاع از سرمایه گذار در شهرستان، چتر مصونیت مطلق، برای فشار یا نادیده گرفتن حقوق کارگران ایجاد کرده است؟! و...

در تماس خبرنگار ما با رئیس اداره کار و امور اجتماعی آباده، توضیحات تکمیلی ارائه شد که به زودی منتشر می شود.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان