کد خبر: ۱۴۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

تب تند کرونا در فارس

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز از شناسایی بیش از ۳۷۰ هزار بیمار مثبت مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۱۸ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۴۴ هزار و ۶۴۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
وی  ضمن برشماری بیماران مثبت افزود: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۶ هزار و ۲۵۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۱۹۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۷۰ هزار و ۸۴۰ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:


معاون بهداشت دانشگاه از بهبودی ۳۲۳ هزار و ۹۱۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با اعلام جان باختن ۳۵ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را پنج هزار و ۵۷۰ نفر اعلام کرد.

وی  در ادامه اضافه کرد: هم اکنون چهار هزار و ۹۳۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۱۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در فارس و تاکید بر اهمیت مشارکت اقشار مختلف جامعه برای همراهی با مدافعان سلامت در مسیر قطع زنجیره انتقال بیماری در استان، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید۱۹، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها، رعایت فاصله فیزیکی، خودداری از انجام سفر‌های غیرضروری و پرهیز از حضور در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی، ضروری است.


انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان