کد خبر: ۱۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
امام جمعه مرودشت:

بارزترین توانایی‌ و دست آورد اخیر تولید واکسن ایرانی کرونا است/ هئیت های عزاداری رعایت پروتکل ها بهداشتی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند

حجت الاسلام و المسلمین آقائی گفت: بارزترین توانایی‌ها که اخیرا اتفاق افتاده تولید واکسن ایرانی کرونا است چراکه دشمن فکر آن را هم نمی‌کرد که این همت بلند و توانایی در میان جوانان و پژوهشگران ما باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود فرا رسیدن ایام سوگواری محرم الحرام، را تسلیت گفت و به ذکر سیره معنوی آن امام همام پرداخت.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به اقدام ناشایست وغیر دیپلماتیکی که اخیرا از سوی سفیر انگلیس در نشر یک عکسی مشترکا با سفیر روسیه صورت گرفته ،اشاره کرد وافزود: رفتار ناشی گرایانه از سوی سفیر روسیه در انتشار این عکس به دور از انتظار بود و دستگاه دیپلماسی کشور باید پاسخ قاطی به این حرکت گستاخانه بدهد تا سایر کشورها بدانند که ایران اسلامی به هیچ ابرقدرتی اجازه توهین وحرکات گستاخانه نخواهد داد.


آقایی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون لزوم اتخاذ آرایش دفاعی جدید در مقابله با ویروس کرونا نیزاشاره نمود و اظهار کرد: با توجه به هجمه سنگینی که از بابت ویروس منحوس کرونا این روزها در سطح کشور رخ داده است نیازمند عزم جدی و همت همگانی تمام دستگاه های اجرائی و دولتی در زمینه کمک به کادر درمان و پزشکی برای مقابله با این ویروس داریم.


وی گفت: ویروس کرونا آسیب‌هایی برما تحمیل کرد و خیلی‌ها را غریبانه از بین ما برد اما در کنار این آسیب‌ها، خسارت‌ها و زحمت‌های کادر درمان، ظرفیت های خوبی را برای ما آشکار کرد و ما با کارهایی که در این ایام انجام دادیم ضعف‌ها، کمبودها، تحریم‌ها و تهدیدهایی که بر ملت ما تحمیل گردید را کنار زدیم و به لطف خداوند پدیده‌های شگرفی از اختراعات، اکتشافات و توانایی ها را از خود نشان دادیم.


امام جمعه مرودشت ادامه داد: بارزترین توانایی‌ها که اخیرا اتفاق افتاده تولید واکسن ایرانی کرونا است چراکه دشمن فکر آن را هم نمی‌کرد که این همت بلند و توانایی در میان جوانان و پژوهشگران ما باشد.


آقائی با بیان اینکه قطعا حرکت به سمت واکسن های ایرانی به معنای محدود کردن واردات نمونه های خارجی نمی باشد،از دولت سیزدهم تقاضا داشت که در زمینه سرمایه گذاری بر روی تولید انبوه واکسن تولید داخل کشور با جدیت گام بردار تا هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون مردم در سطح جامعه قدم بزرگی برداشته شود.


خطیب جمعه مرودشت از هئیت های عزاداری که در این ایام به سوگواری سالارشهیدان می پردازند،تقاضا داشت که رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وهمکاری همه جانبه با کادر درمان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.


حجت الاسلام آقائی در ادامه فرا رسیدن 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت وافزود: سالرروز ورود روز بزرگ و ماندگاری است که هیچ گاه از حافظه مردم عزیز ایران اسلامی و تاریخ افتخارات این کشور محو نخواهد شد.


وی تصریح کرد: بیست و ششم مرداد در حقیقت نقطه عطفی در تاریخ حماسه آفرینی های فرزندان برومند این کشور به شمار می آید چرا که این روز یادآور فرهنگ وفاداری، عزت آفرینی آزادگان عزیز است و ما وظیفه داریم که این فرهنگ ارزشمند را به نسل های آینده ساز کشور منتقل و از کمرنگ شدن و مهجور ماندن آین فرهنگ جلوگیری کنیم.

شایان ذکر است که در بین الصلاتین نماز به مناسبت بزرگداشت هفته خبرنگار،از تعدادی از خبرنگاران شهرستان مرودشت از جمله خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با اهدای لوح تقدیر، از طرف امام جمعه مرودشت تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان