کد خبر: ۱۴۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

محمدآباد استان فارس روستای برتر قرآنی کشور شد

احمد رضا نداف با اشاره به اینکه آئین معرفی روستاهای قرآنی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ائمه جمعه و فرمانداران کشور در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد، اعلام داشت: در بخشی از این مراسم هفت روستای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، احمد رضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام داشت: در نخستین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی کشور، هفت روستا از استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، قم، مازندران و یزد به عنوان روستای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند و روستای قرآنی محمدآباد را می توان قرآن‌آباد نامید که این مقام برتر باعث افتخار جامعه قرآن استان است.
احمد رضا نداف با اشاره به اینکه آئین معرفی روستاهای قرآنی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ائمه جمعه و فرمانداران کشور در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد، اعلام داشت: در بخشی از این مراسم هفت روستای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این روستاها شامل اردبیل در استان اردبیل، چارک در استان بوشهر، بیلند در استان خراسان رضوی محمدآباد در استان فارس، فردو در استان قم، قراخیل در استان مازندران و ده‌عرب در استان یزد است. در ادامه نگاهی به ظرفیت های این روستاها انداخته شده است.

روستای قرآنی محمدآباد را می توان قرآن‌آباد نامید
نداف اظهار داشت: محمدآباد از توابع شهرستان استهبان در استان فارس، در کنار دریاچه بختگان قرار دارد. این روستا از طبیعتی زیبا و آب و هوایی معتدل برخوردار است و اهالی آن را شاهسون‌های ترک زبان تشکیل می‌دهند. یکی از دستاوردهای ۳۰ سال فعالیت مستمر قرآنی در این روستا، تربیت ۷۰ حافظ کل قرآن کریم از جمله خانم «اعظم محمدی» نفر اول مسابقات کشوری و بین‌المللی است و وجود بیش از ۴۰ موقوفه قرآنی که عوائد آن صرف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی می‌شود از دیگر اقدامات شایسته و تحسین برانگیز اهالی روستای محمدآباد است.

تأسیس حـوزه علمیه قرآن محور با زیر بنای چهار هزار متر مربع، تأسیس اولین  مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن کشور از سال ۱۳۸۱ و تربیت سالانه حدود ۴۰ حافظ کل قرآن کریم از نقاط مختلف کشور در این روستا از جمله دستاوردهای تلاش خالصانه فعالان و چهره‌های قرآنی این روستا است. حضور علاقه‌مندان به فراگیری قرآن کریم از کشورهای مختلف اسلامی و اقامت موقت در مراکز قرآنی این روستا، از دیگر اتفاقات قابل ذکر روستای محمدآباد می باشد و اعزام اساتید و سفیران قرآنی به مناطق مختلف کشور برای تبلیغ و تعلیم کلام خداوند از دیگر افتخارات این روستا است و عملاً این روستا را به یکی از قطب‌های آموزش حفظ قرآن کشور تبدیل کرده است.

این روستای قرآنی با توسعه فعالیت‌های قرآنی خود به روستاها و شهرهای و استان‌های کشور و حتی خارج از کشور، الگوی جدیدی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ارائه کرده است. با این توضیحات روستای قرآنی محمدآباد را می توان قرآن‌آباد نامید.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، قران ، محمد آباد
نظرات بینندگان