کد خبر: ۱۴۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تأکید کرد:

پیش بینی تمهیدات لازم در جهت جلوگيري از تصرف اراضی حاشیه آزاد راه شیراز ـ اصفهان توسط افراد سود جو

به منظور بررسی روند پروژه عظیم آزاد راه شیراز ـ اصفهان و همچنین پیشگیری از تصرفات احتمالی اراضی حاشیه این آزاد راه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از این پروژه بازدید کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید مصطفی بحرینی در جمع مسئولان پروژه آزاد راه شیراز ـ اصفهان، روسای حوزه های قضایی بیضاء ، کامفیروز ، سپیدان و اقلید و همچنین مدیران سازمان ها و نهاد های متولی امر زمین در استان با اشاره به اهمیت این پروژه عظیم ملی در حمل و نقل و تأثیر مطلوب بر فرآیند توسعه همه جانبه شیراز و استان و پاسخ به دغدغه طولانی مدت و چندین ساله مردم در راستای کاهش هزینه ها و خسارات جانی و مالی گفت: یکی از مهمترین قطعات این آزاد راه قطعه 8 و تقاطع ورودی این آزاد راه با ورودی های شیراز ـ سپیدان و شهر صدرا است که لازم است در این خصوص تمهیدات فنی لازم جهت تسریع در اجرای آن اندیشیده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه دیدار از پروژه آزاد راه شیراز ـ اصفهان با تأکید بر اینکه دادگستری استان فارس در رفع موانع حقوقی و قضایی بر سر راه اجرای این پروژه تلاش کرده است از آمادگی مجموعه قضایی در جهت استفاده از ظرفیت های قانونی در راستای صدور مجوز شروع به کار قطعه 8 این آزاد راه پیش از تملک اراضی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

وی همچنین یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر در مسیر احداث این پروژه را جلوگیری از اقدامات افراد سودجو از تصرف اراضی اطراف آزاد راه دانست و بیان داشت: لازم است ادارات و نهاد های متولی امر زمین تمرکز بیشتری بر اراضی اطراف این پروژه داشته باشند و با ایجاد گشت های مراقبتی، دسترسی افراد سود جو را محدود و از سوء استفاده متعرضان از اراضی جلوگیری کنند.

این مقام قضایی استان فارس در ادامه تصریح کرد: افرادی که به حریم این آزاد راه تعرض و یا به قصد سود جویی، اراضی اطراف را مورد تصرف یا تغییر کاربری غير مجاز قرار دهند با برخورد قاطع قضایی مواجه خواهند شد.

بحرینی همچنین بر محدود شدن و نظارت بر دسترسی افراد به آزاد راه توسط مسئولان نظارتی پروژه تأکید کرد و بیان داشت: دسترسی افراد نباید به نحوی باشد که زمينه سوء استفاده از اراضی را فراهم کند.

گفتني است در ابتداي سال جاري نيز رئيس كل دادگستري استان فارس در رأس يك هيئت عالي قضايي ضمن ديدار از پروژه عظيم آزاد راه شيراز - اصفهان و بررسي روند اجراي اين پروژه هر گونه تأخير در تكميل آن را زيان به منافع عمومي و بيت المال خوانده بود.

پروژه ملی آزاد راه شیراز ـ اصفهان، ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که طولانی‌ترین آزاد راه در حال ساخت کشور می باشد و فاصله زمانی دو کلان شهر را  تا 2 ساعت کاهش می دهد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان