کد خبر: ۱۴۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس خبرداد:

خرید تضمینی بیش از ۵۱۲ هزار تُن گندم از کشاورزان فارس

جباری گفت: مجموع خرید تضمینی گندم در استان فارس به ۵۱۲ هزار و ۶۷۱ تُن رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، منصور جباری، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس  گفت: از زمان آغاز خرید تضمینی گندم تا امروز ۲۳ مرداد ماه جاری، ۵۱۲ هزار و ۶۷۱ تُن گندم به ارزش ۲۵ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال از کشاورزانِ استان خریداری شده است.

جباری با بیان اینکه ۹۸ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است، افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به گندمکاران پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: همه مطالبات کشاورزانی که چک لیست آن‌ها تا ۱۶ مرداد ماه به بانک رسیده پرداخت شده است و بقیه نیز در نوبت پرداخت هستند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی فارس با بیان اینکه فرآیند خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، از کشاورزانی که تاکنون گندم برداشتی شان را تحویل نداده اند خواست در مدت باقی مانده اقدام کنند.
 
زمان برداشت گندم در استان فارس به طور معمول از اواسط فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اواخر مرداد ادامه دارد.
 
امسال قیمت خرید گندم توسط شورای قیمت گذاری ۴ هزار تومان با احتساب اعمال هزار تومان اضافه در راستای تشویق کشاورزان به فروش گندم به صورت خرید تضمینی و در مجموع ۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم مشخص شده و ۱۳۶ مرکز خرید در استان فارس عملیات خرید را انجام می‌دهند.

در سال زارعی ۳۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس به کشت گندم در ۲ نوع آبی و دیم اختصاص یافت که ۲۹۶ هزار هکتار آن مربوط به کشت آبی و ۱۲۰ هزار هکتار نیز کشت گندم دیم بود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان