کد خبر: ۱۴۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
نمایندگان مردم فارس در بررسی کاببینه دولت:

خط بطلان وزرای پیشنهادی نفت و نیرو بر قطعی برق و گاز/ اوجی و محرابیان؛ فنی و با تجربه هستند

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی نفت برای نحوه فروش نفت، معیشت کارکنان و نیروهای دانشکده صنعت نفت برنامه تخصصی ارائه کرد و وزیر پیشنهادی نیرو قول داد؛ تابستان سال آینده با قطعی برق رو به رو نباشیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان، خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در تشریح نظر خود درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی نفت و نیرو، پس از برگزاری جلسه کمیسیون انرژی با این افراد، گفت: آقای محرابیان؛ وزیر پیشنهادی نیرو از نیروهای ارزشی و فنی وزارتخانه است که برنامه‌محوری از ضروریاتی کاری وی در سمت‌های مختلف بوده است و با تجربه‌ای که در دولت‌های سابق داشته، می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیرپیشنهادی نیرو درباره افزایش تولید برق، حل معضل فاضلاب و تامین آب شهری و روستایی برنامه‌های خوبی ارائه کرده است، همچنین ضمن ارائه برنامه بلندمدت و کوتاه مدت همچون افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید برق توسط صنایع، تبدیل نیروگاه‌های گازی به حرارتی، قول داد؛ تابستان سال آینده با قطعی برق رو به رو نباشیم.

حسین زاده در ادامه وزیر پیشنهادی نفت را یکی از فنی‌ترین و متخصصان حوزه نفت کشور خواند و گفت: معتقدم این فرد ضمن فهم درد مردم، "اقتصاد انرژی کشور" را به خوبی درک کرده است و در حوزه دیپلماسی انرژی علاوه بر تجربیات خوب، برنامه مدون نیز دارد.

به گفته این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اوجی برای تکمیل توسعه زنجیره ارزش، نحوه فروش نفت و پتروشیمی، معیشت کارکنان و نیروهای دانشکده صنعت نفت برنامه تخصصی ارائه کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نفت برای تامین گاز در زمستان نیز برنامه دارد، گفت: اگرچه تامین گاز یک مسئله بین وزارتخانه‌ای است اما اوجی قول مدیریت این مهم را داد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان