کد خبر: ۱۴۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

آغاز به کار دو کلینیک گیاه پزشکی و یک داروخانه گیاه پزشکی در ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز طرح نسخه‌ نویسی گیاه‌پزشکی در کلینیک‌ها و فروشگاه‌های سموم کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستانهای شیرازه، سیدناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان، از آغاز طرح نسخه‌ نویسی گیاه‌پزشکی در کلینیک‌ها و فروشگاه‌های سموم کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، ساماندهی تهیه، توزیع و مصرف سموم در بخش کشاورزی، جلوگیری از تاثیرات مخرب مصرف بیش از حد سموم بر کیفیت خاک و تولید محصول سالم است.

 وی تصریح کرد: دو کلینیک گیاهپزشکی و یک داروخانه گیاهپزشکی در شهرستان ارسنجان با بهره گیری از ۶ نفر نیروی متخصص در آغاز و  اجرای این طرح مشارکت دارند.

 به گفته حسینی؛ بهره گیری از دانش آموختگان بخش کشاورزی، هویت بخشی و محوریت یافتن فعالیت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، کنترل، پایش و مصرف بهینه سموم در بخش کشاورزی از جمله اهداف این برنامه است.

بیشتر بخوانید:



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: در این طرح ساماندهی تهیه و توزیع سموم بر اساس اجرای روش‌های پیش آگاهی و شبکه مراقبت، پایش از شروع مرحله‌ کاشت، مبارزه غیر شیمیایی و بیولوژیک و در نهایت نسخه نویسی بر اساس نوع خاک، نوع محصول محصول و نیاز گیاه خواهد بود که کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و تضمین سلامت جامعه و محیط زیست را بدنبال خواهد داشت.

حسنی ادامه داد: مصرف سموم کشاورزی در کشور نسبت به ۲۰ سال گذشته از ۲۹ درصد به ۸ درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد‌؛ با اجرای این طرح از فروش و مصرف سموم کشاورزی قاچاق و غیر مجاز و از مبادی غیر قانونی جلوگیری شود.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان