کد خبر: ۱۴۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

برداشت لیمو ترش از سطح ۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان کازرون غاز شد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پرشین لایم، خارکی و چهار فصل از ارقام لیموترش در کازرون است که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار می باشد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستانهای شیرازه، زهرا پناه اظهار کرد: برداشت لیمو ترش از اواسط مرداد ماه در این شهرستان شروع و در نیمه مهر ماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه لیمو ترش از مرکبات با صرفه اقتصادی برای کشاورزان است ابراز کرد: از مجموع 2هزار و 800 هکتار از باغات مرکبات شهرستان کازرون، 500 هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط برداشت لیمو ترش در شهرستان کازرون 18 تن در هکتار است وپیش‌بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن لیمو در سال جاری از باغات این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شود.

پناه با اشاره به اینکه شهرستان کازرون یکی از قطب‌های تولید لیمو ترش در استان فارس به شمار می‌رود ، افزود: عمده محصول  لیموترش این شهرستان در بخش‌ جره و بالاده تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:


کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پرشین لایم، خارکی  و چهار فصل از ارقام لیموترش در کازرون است که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار می باشد.

 انتهای پیام/س
برچسب ها: لیمو ترش ، شیرازه ، کازرون
نظرات بینندگان