کد خبر: ۱۴۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

تشریح محدودیت‌های منع تردد در استان فارس

رئیس پلیس راهور استان فارس محدودیت های منع تردد از ساعت ۱۲ ظهر ۲۴ مرداد تا ساعت ۲۴ پنجم شهریور ماه سال جاری در سطح استان را تشریح کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، صادق سلیمی رئیس پلیس راهور استان فارس در خصوص محدودیت های منع تردد در استان فارس، گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا،محدودیت های منع تردد از ساعت 12 ظهر روز 24 مرداد تا ساعت 24 پنجم شهریور ماه در سطح استان فارس اجرایی خواهد شد و در این مدت تردد وسایل نقلیه شخصی در بین استان ها ممنوع خواهد بود.


وی افزود: ممنوعیت تردد شبانه نیز همچون گذشته، از ساعت 10 شب تا 3 بامداد در تمامی معابر درون شهری سراسر استان فارس و بدون در نظر گرفتن وضعیت رنگ بندی اجرا خواهد شد.


رئیس پلیس راهور استان فارس با بیان اینکه کلیه مجوزهای تردد صادر شده در گذشته توسط فرمانداری ها و سایر نهادها در این بازه زمانی ابطال می گرد، گفت: توصیه پلیس پرهیز از هر گونه سفر در شرایط فعلی است و در صورت ضرورت ( از قبیل مراجعه به مراکز درمانی ) به صورت محدود و با ارائه مجوز از فرمانداری ها و با تأیید پلیس صورت خواهد گرفت.


سلیمی با اشاره به اینکه محدودیت های ذکر شده شامل ناوگان حمل و نقل بار و مسافر با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی نمی شود، افزود: ظرفیت مسافر پذیری ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت یک سوم و با نظارت سازمان راهداری و پایانه های حمل و نقل عمومی خواهد بود.


وی تصریح کرد: به مسافران غیر بومی که در سطح استان حضور دارند، 24 ساعت مهلت داده می شود تا نسبت به بازگشت به استان های خود اقدام کنند، بنابراین هموطنان حق ورود به استان فارس را ندارند و باید از کمربندی های شهرها اقدام به بازگشت نمایند.


رئیس پلیس راهور استان فارس در خصوص نحوه فعالیت مراکز تعویض پلاک در این محدوده زمانی نیز گفت: مراکز تعویض پلاک استان فارس در این مدت فعال بوده و برابر نوبت دهی اینترنتی و با رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی ارائه خدمات می کنند.


سلیمی با اشاره به اینکه مبلغ جرائم با توجه به رنگ بندی شهرها، در وضعیت قرمز یک میلیون تومان و در وضعیت نارنجی 500 هزار تومان خواهد بود، تصریح کرد: مهلت یک ماهه برای پرداخت جرایم محدودیت های تردد شبانه و منع تردد در وضعیت های قرمز و نارنجی داده خواهد شد و پس از اتمام این مهلت و در صورت عدم پرداخت، جرائم 2 برابر خواهد شد.

انتهای پیام/س/ح
نظرات بینندگان