کد خبر: ۱۴۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
مدیرکل امور مالیاتی فارس:

مشوق‌های مالیاتی در انتظار ثبت نام کنندگان در سامانه مؤدیان مالیاتی

معافیت سالانه صاحبان مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ و بخشودگی جرایم مالیاتی تنها شامل مؤدیانی می‌شود که امسال در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نام کنند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، ناصر هاشمی مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: سازمان امور مالیاتی به منظور تسهیل در گرفتن مالیات از مؤدیان و شفافیت نظام مالیاتی و حرکت به سمت اقتصاد هوشمند، سامانه مؤدیان را راه اندازی و قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان را به اجرا گذاشته است.

ناصر هاشمی در ادامه اظهارداشت: در این سامانه به هر مؤدی، کار پوشه ویژه‌ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مؤدیان و سازمان منحصراً از طریق آن کار پوشه انجام می‌شود. مؤدیان می‌توانند با استفاده از هرگونه سخت افزار یا نرم افزار اعم از رایانه شخصی، پایانه فروشگاهی، سامانه‌های ابری یا هر وسیله دیگری که حافظه مالیاتی به آن متصل شده باشد، به سامانه مؤد یان متصل شوند.

بیشتر بخوانید:


مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه مرجع نهائی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی، سامانه مؤدیان است، ادامه داد: هر وسیله‌ای که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مؤدیان را داشته و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی برخورد ار باشد، پایانه فروشگاهی به حساب می‌آید. راه اندازی پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان باعث گذار به سمت نظام مالیاتی هوشمند مبتنی بر اطلاعات واقعی است، در این سامانه تمام صورت حساب‌ها به صورت برخط و مستقیم در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد و با ایجاد این بستر همه کسب و کار‌های کشور به طور مستقیم از طریق کارتخوان به سازمان امور مالیاتی متصل می‌شوند و اخذ مالیات نظم می‌گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در گذشته صاحبان مشاغل از فاکتور‌های مرسوم خرید و فروش استفاده و این فاکتور را بارگذاری می‌کردند، اما براساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، صرفاً صورت حساب الکترونیک معتبر است.

هاشمی تأکید کرد: بر اساس این قانون، فروشنده باید وارد سامانه مؤدیان شده و پیش فاکتور را صادر کند، خریدار نیز باید مندرجات را تأیید کند؛ بنابراین در این سامانه هم تراکنش‌ها شفاف می‌شود هم صورت حساب‌های الکترونیکی صادر می‌ شود. با این سیستم تمام خرید‌ها و فروش‌های صورت گرفته برابر با صورت حساب‌های اصلی در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد که به عدالت و شفافیت بیشتر مالیاتی منجر می‌شود.

حمید رضا محمد ابراهیمی، معاون اداره کل امور مالیاتی فارس نیز بر لزوم ثبت نام در سامانه مؤدیان مالیاتی تأکید کرد و گفت: مؤدیان مالیاتی ملزم اند تا ابتد‌ای مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان خود در سامانه مؤدیان اقدام کنند.

وی با بیان این که با ثبت نام در این سامانه راه بر فرار مالیاتی بسته می‌شود، افزود: با نصب پایانه‌های فروشگاهی در محل کسب مؤدیان مالیاتی، تمامی فاکتور‌ها در سامانه سازمان امور مالیاتی صادر شده و امکان فرار مالیاتی وجود ندارد.

محمد ابراهیمی با بیان این که ثبت نام نکردن در سامانه مالیاتی مؤدیان تبعاتی از جمله برخوردار نشدن از تسهیلات مالیاتی شامل حال مؤدیان می‌شود، ادامه داد: سامانه مالیاتی به هیچ عنوان به دنبال فشار بر مؤدیان واقعی مالیاتی و فعالان اقتصاد‌ی نیست و تنها به دنبال فراریان مالیاتی هستیم.

معاون اداره کل امور مالیاتی فارس تأکید کرد: معافیت سالانه صاحبان مشاغل موضوع ماده ۱۰۱ و بخشودگی جرایم مالیاتی تنها شامل مؤدیانی می‌شود که امسال در این سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان