کد خبر: ۱۴۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

آب خروجی از بیمارستان کوثر شیراز فاضلاب بیمارستانی نیست

به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص رهاسازی آب فاضلاب بیمارستان کوثر در جوی آب شهری مسئولان این بیمارستان توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید محمد صادق شبیری مسئول فیزیک بهداشت بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان کوثر گفت: عملیاتی که در این فیلم نشان داده شده است مربوط به تخلیه آب تمیز از تانکرهای تاخیری بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان کوثر است که این کار برای چک کردن نشتی تانک‌ها انجام شده است.

وی در تشریح این موضوع بیان کرد: راه‌اندازی مجموعه تانک‌های تاخیری بخش ید درمانی بیمارستان کوثر مطابق با تاییدیه‌های سازمان انرژی اتمی هستند و در دو مرحله اجرا شده که مرحله اول ۲۰مترمکعب بوده و هم اکنون در مدار است و در مرحله دوم مطابق با تأییدیه‌ سازمان انرژی اتمی مقرر شد، مقدار ۸۰ مترمکعب دیگر  شامل ۴ تانک ۲۰ مترمکعبی راه اندازی شود که این مرحله هنوز عملیاتی نشده و در مرحله راه‌اندازی نهایی است. آب نشان داده شده در فیلم برای تست این تانک‌ها بوده که آب تمیز شهری است و آب فاضلاب نیست.

بیشتر بخوانید:

۷ باور غلط درباره «کرونا دلتا»

خط بطلان وزرای پیشنهادی نفت و نیرو بر قطعی برق و گاز

مسئول فیزیک بهداشت بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان کوثر  ادامه داد: این مجموعه تانک‌های تأخیری یددرمانی جدید شامل ۲پمپ، ۸عدد شیربرقی و سنسورهای سطح سنج مایع هستند که در مرحله اجرا سنسورهای سطح سنج، نیاز بوده آب تمیز داخل تانک‌ها که جهت تست نشتی تانک‌ها به مدت یک هفته خالی شود. این سیستم پس از راه‌اندازی با ماندگاری مایع رادیواکتیو به مدت بیش از سه ماه(واپاشی کامل رادیواکتیو ید_۱۳۱) به صورت اتوماتیک به فاضلاب شهری منتقل می شود.

شبیری  اضافه کرد: در این فیلم که از تخلیه آب تمیز داخل تانک‌ها گرفته شده است به دلیل نبود اطلاع فرد فیلم گیرنده، بیان شده  که آب تخلیه شده، آب فاضلاب بیمارستانی است که خلاف واقعیت است.

مسئول فیزیک بهداشت بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان کوثر اظهار کرد: مجموعه ۸۰ مترمکعبی تانک تاخیری ید درمانی این بخش هنوز راه‌اندازی نشده است و در مرحله تکمیل سنسورهای سطح سنج مایع قرار دارد و این تانک ها پس از راه‌اندازی کامل و ماندگاری لازم به صورت اتوماتیک به فاضلاب شهری انتقال می یابد.

با انتشار دهنده کلیپ برخورد می شود

رامین معینی  معاون مدیرعامل بنیاد قلب فارس نیز  گفت: بدون تردید احساس مسئولیت کردن نسبت به مسائل شهری بسیار خوب و پسندیده است اما زمانی که ما مسائل خلاف واقع و غیر کارشناسانه را بدون هیچ اطلاع علمی منتشر کنیم و در اختیار مردم قرار بدهیم باعث متشنج شدن فضای جامعه می‌شویم که باید با این کار برخورد جدی شود.

وی  در پایان بیان کرد: بنیاد قلب فارس این موضوع را پیگیری می کند و با فردی که با منتشر کردن این کلیپ موجب متشنج شدن فضای جامعه شده است مجدانه برخورد می کند و ما از طریق مراجع قضایی پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان