کد خبر: ۱۴۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

۴۵ هزار ماسک در اقلید توزیع شد

فرماندار شهرستان اقلید گفت: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اقلید ۴۵ هزار ماسک سه لایه رایگان میان هیات های عزاداری توزیع شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، خلیل بزرگی، فرماندار شهرستان اقلید در جلسه کمیته تخصصی و پیگیری ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: ۱۷ ماه از دوران کرونا می گذرد و با پشت سر گذاشتن چهار موج، هم اکنون در موج پنجم این همه گیری بسر می بریم‌ که یکی از مشکلات اساسی در کنترل این بیماری، عادی انگاری برخی از افراد و جدی نگرفتن رعایت شیوه نامه های بهداشتی است. همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به جز مشاغل ضروری از  ۲۵ امرداد تا  ۳۰ امرداد تعطیل خواهند بود و همه مجوزهایی که تاکنون برای تردد صادر شده است، لغو می شود.

بزرگی ادامه داد: اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در این روزها را لازم برشمرد و بر اجرای آن از سوی دستگاه ها و مردم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

 فرماندار شهرستان اقلید از مردم و هیات های مذهبی درخواست کرد در ایام عزاداری ماه محرم دستور العمل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

ابراهیم محمدی بخشدار سده نیز افزود: تفرجگاه های تنگ براق، قدمگاه، چهل شهیدان دژکرد و گور بهرام آسپاس تا اطلاع ثانوی ثانوی تعطیل است و پذیرای مسافران و گردشگران نیست.

وی در ادامه تسریح کرد: برگزاری مراسم عزاداری محرم بخش سده اقلید در فضاهای باز از ساعت ۲۱ تا ۲۳ و با رعایت دستور العمل های بهداشتی انجام می شود.

همچنین مسعود جوکار رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید اظهار کرد: همه بخش های درمانی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) تبدیل به بخش درمان کرونا شده که همه تخت های آن به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی گفت: با کمک خیران سلامت و دانشگاه علوم پزشکی فارس تعداد ۲۰ تخت تهیه شد و در اختیار بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) قرار گرفت.

جوکار با اشاره به ازدحام بیماران کرونایی در بیمارستان اصلی شهر اقلید بیان کرد: برای کمک به کادر درمان اقلید از کادر درمانی شهرستان‌های آباده، خرم بید و بوانات کمک خواستیم که هم اکنون در حال خدمت رسانی هستند.

سرهنگ حقیقت پور معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان اقلید نیز تصریح کرد: ورود تمام  ماشین های با پلاک غیر بومی به اقلید ممنوع است.

او از مسافران غیر بومی درخواست کرد در روزهای با اعمال محدودیت، برای حفظ سلامتی خود و همشهریان به شهرستان اقلید سفر نکنند.

حقیقت پور  همچنین ادامه داد: ممنوعیت تردد تا پایان جمعه ۵ شهریور ماه ادارد.

از ابتدای همه گیری کرونا تا امروز در شهرستان اقلید، تعداد ۵ هزار و ۵۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این میان تعداد ۸۳ نفر فوت کردند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: شیرازه ، اقلید ، ماه محرم ، ماسک
نظرات بینندگان