کد خبر: ۱۴۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
وضعیت بحرانی در فارس؛

روز‌های سختی در انتظار فارس است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اعمال جدی محدودیت‌های کرونایی در استان تاکید و وضعیت استان بحرانی اعلام کرد و گفت: روز‌های سختی در انتظار فارس است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سیصد و هشتاد و چهارمین نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا وضعیت شیوع کرونا در استان فارس را جدی و بحرانی برشمرد و خواستار اعمال جدی محدودیت‌های کرونایی از سوی مسئولان استان شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونای نوع دلتا در کشور و استان، بررسی آمار‌ها و وضعیت شیوع بیماری کووید۱۹ در استان نشان دهنده بحرانی بودن شرایط است و با ادامه این روند روز‌های سختی را در پیش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

لطفی با تاکید بر اینکه تمام توان و امکانات دانشگاه برای مقابله با کرونا بسیج شده، اضافه کرد: باید همچون ماه‌های گذشته محکم و با قدرت در مسیر مقابله با این ویروس گام برداریم و در این راه نیازمند همکاری مردم و همراهی نهادها، سازمان‌ها و ادارات مختلف هستیم و خواستار اعمال جدی محدودیت‌های کرونایی از سوی مسوولان استان شد.

رییس دانشگاه از مردم استان و به ویژه جوانان خواست در این ایام بحرانی به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند و بر استفاده از ماسک و پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه جدی داشته باشند؛ همچنین در صورت وجود علائم بیماری و مواردی شبیه سرماخوردگی سریعاً به مراکز شانزده ساعته مراجعه کنند.

لطفی با دعوت از هم استانی‌ها برای پیوستن به پویش «هر خانه، یک حسینیه»، بر رعایت اصول بهداشتی در برگزاری آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، تاکید کرد.

وی در ادامه این نشست، ضمن بررسی روند واکسیناسیون کرونا در استان، تلاش برای افزایش آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در زمینه رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین مراجعه مردم برای تزریق واکسن کرونا بر اساس اولویت‌های اعلام شده و گروه‌های سنی هدف را عاملی مهم در مسیر مقابله با کروناویروس برشمرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارائه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست‌های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، مصوبات روز‌های گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان