کد خبر: ۱۴۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک‌های مؤمنانه راه مقابله با کرونا است

سردار سلامی پیشگیری، اجرای طرح شهید سلیمانی و ادامه کمک‌های مؤمنانه را از مقوله‌های اصلی در مقابله با کرونا برشمرد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سردار سرلشگر پاسدار سلامی در جلسه قرارگاه امام رضا (ع) با اشاره به ضرورت مقابله با کرونا و انسجام بیشتر نیرو‌ها در این خصوص و عمل به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در پاسداری از سلامت جامعه گفت: بیش از گذشته نیازمند حضور جدی و همه جانبه برای مقابله با این ویروس هستیم. 

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی در ایام محرم نیز به خوبی استفاده کرد افزود: امروز دشمن در فضای جنگ روانی تلاش می‌کند یاس و ناامیدی را به جامعه القا کند، ولی ما باید در این خصوص برنامه داشته باشیم و با تلاش و کار جلوی این حرکت روانی دشمن ایستادگی کنیم. 

فرمانده کل سپاه با تأکید بر ضرورت حضور میدانی فرماندهان سپاه در اجرای طرح‌های مقابله با کرونا و همچنین طرح شهید سلیمانی گفت: همه ما موظف هستیم حتی با لباس سپاه در اجرای طرح به منازل مردم مراجعه کنیم و با رعایت اصول بهداشتی و شیوه نامه‌های مربوط به کرونا علاوه بر شناسایی بیماران و کمک به مردم آن‌ها را امیدوار کنیم. 

وی گفت: چشم امید رهبری و مردم به قدم‌ها و دست‌های شماست و امروز حرکت در این مسیر قدم نهادن در جنگ و حرکتی عاشورایی است. 

وی افزود: امروز این طریق کمک به مردم تداوم راه امام حسین است تا بتوانیم با عمل به سخنان رهبری ندای او را لبیک گوییم. 

جلسه قرارگاه امام رضا دقایقی پیش با حضور فرمانده کل سپاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون بهداشت درمان و دفاع زیستی سپاه در سازمان بسیج آغاز شده است. 

در این جلسه که با ارتباط زنده تصویری با فرماندهان نیرو‌ها و سپاه‌های استانی در حال برگزاری است آخرین گزارش‌ها و ارزیابی‌های اقدامات و عملکرد رده‌های سپاه و بسیج در اجرای طرح شهید سلیمانی و خدمت رسانی به مردم در مقابله با کرونا بررسی می‌شود.
 
 حمایت یکساله از ۳۰ هزار خانواده بی سرپرست شده کرونا

سردار سرلشکر پاسدار غلامرضا سلیمانی نیز در این جلسه گفت​: از طرح حمایت یکساله از ۳۰ هزار خانواده بی سرپرست شده ناشی از کرونا خبر داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: تمرکز طرح شهید سلیمانی مبتنی بر پیشگیری از این ویروس منحوس با قوت ادامه دارد و در پارسال با اجرای این طرح همکاری مردم تعداد فوتی‌ها به زیر ۵۰ نفر رسد.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار خانواده‌ای که سرپرست آن‌ها به علت بیماری کرونا فوت کرده اند به مدت یکسال مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند گفت: در ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی مقرر شد در مرحله اول هزار دستگاه اکسیژن ساز در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم در اختیار مردم قرار گیرد.

سردار غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه با کمک سایر نهاد‌ها ۳ میلیون بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند اختصاص می‌یابد افزود: جلسات قرارگاه ستاد مقابله با کرونا تا پایان کرونا به صورت هفتگی برگزار می‌شود تا پشتیبانی‌های لازم از طرح حاج قاسم سلیمانی انجام شود.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان