کد خبر: ۱۴۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مسئولان و مدیران نباید با نزاع‌های بیهوده بر مشکلات مردم بیفزایند

آیت الله دژکام با اشاره به مشکلات مردم گفت: مسئولان نباید در این میان با نزاع‌های بیهوده سیاسی بر مشکلات مردم بیفزایند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با محمدعلی راضی سرپرست شهرداری شیراز با اشاره به شیوع بیماری کرونا و دشواری زندگی برای مردم در این شرایط، گفت: در ابتدای شیوع بیماری همه تصور می‌کردند که بیماری تا ۶ ماه دیگر تمام می‌شود، اما امروز نزدیک ۲ سال است که بیماری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سلامتی نعمت بسیار بزرگی است و به گفته سعدی تا زمانی که انسان نعمتی داشته باشد قدرش را نمی‌داند، اما به محض اینکه آن را از دست داد متوجه ارزش آن می‌شود، افزود: در همین زمان به دلیل بیماری کرونا بسیاری از هموطنانمان را از دست دادیم که در باور نمی‌گنجد.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرموده رهبری درباره ضعف در تبلیغ، افزود: باید در قسمت فرهنگی و تبلیغی ارزش‌گذاری برای نعمات الهی مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره با نقش شهرداری در کسب احساس رضایت از زندگی برای مردم بیان کرد: این مفاهیم بزرگی است که به نحوی باید آن را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه از دوران گذار که شهرداری شیراز در آن قرار دارد باید برای ایجاد الفت و همدلی بیشتر استفاده کرد، عنوان کرد: در این دوران خیلی سیاست‌زدگی وجود ندارد و می‌توان زمینه الفت و همدلی را ایجاد کرد. ارتباط مردم و حاکمیت باید همین جا درست شود و دنبال این باشیم که با همدیگر هماهنگ اقدام کنیم.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به فواید همدلی مسئولان تصریح کرد: ایجاد حس آرامش در مردم نخستین فایده این همدلی است چراکه مردم با مشکلات زیادی مانند گرانی، کرونا، قطعی برق و ... روبه‌رو هستند پس مسئولان نباید با نزاع‌های بیهوده مشکل دیگری بر مشکلات مردم بیفزایند.

وی با بیان اینکه اگر این حس هماهنگی و همدلی را القا کنیم به نتیجه مطلوب می‌رسیم، گفت: این احساس رضایت‌مندی تنها با خرج کردن مال اتفاق نمی‌افتد بلکه مدیران جامعه و شهر باید اخلاق و رفتار خود را طوری قرار دهند که مردم بگویند فلان مدیر نیت بدی ندارد و احساس رضایت کنند وگرنه نمی‌شود فقط با مال مردم را راضی کرد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه شورای شهر باید کار‌هایی را که زمینه آرامش و حل مشکلات مردم است، توسعه دهند افزود: کار‌ها و تلاش‌هایی شده است، اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به لزوم و اهمیت فضاسازی تبلیغی به مناسبت محرم و صفر در شهر شیراز گفت: باید فضاسازی تبلیغی آنقدر ظرافت و زیبایی داشته باشد که با گذشت زمان و حتی تا انتهای ماه صفر مردم از این فضاسازی همچنان به گرمی استقبال کنند. یک نگاه هنرمندانه می‌تواند حال مردم را مدیریت کند، بنابراین به موازات تمام تلاش‌هایی که می‌شود این موضوع نیز باید مدنظر مسئولان فرهنگی شهر قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان