کد خبر: ۱۴۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
امام جمعه مرودشت :

نیروی انتظامی همواره در موضوع امر به معروف ونهی از منکر پیشتاز است

حجت الاسلام آقائی بابیان اینکه اقتدار توام با رافت و مهربانی مهم ترین شاخصه نیروهای مختلف عمل کننده در نیروی انتظامی است، گفت:نیروی انتظامی همواره در موضوع امر به معروف ونهی از منکر پیشتاز می باشد
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت‌الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در جمع کارکنان فرماندهی  نیروی انتظامی شهرستان مرودشت به مناسبت هفته بزرگداشت امر به معروف ونهی از منکر، اظهار کرد: در زندگی، انسان به امنیت به عنوان مهمترین مولفه نیاز دارد و در زندگی اجتماعی نیز نظم از ضروریات است.

وی با بیان اینکه خدمت در نیروی انتظامی متفاوت‌تر از خدمت در سایر ارگان‌های نیروهای مسلح است، افزود: انسانی که لباس مقدس نیروی انتظامی را بر تن می‌کند با توجه به تنوع مأموریت‌های محوله، همزمان با دشمن بیرون و جهادنفس مقابله می کند.

بیشتر بخوانید:

آقائی در ادامه به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: اقتدار توام با رأفت و مهربانی، مصداق مجاهد فی سبیل الله است که این مصداق به خوبی در نیروی انتظامی مشهود است.

خطیب جمعه مرودشت ،نیروی انتظامی را نیروی مقتدرقلمداد نمود که در عمل نشان داده اند همواره ولایت مداروپیرو خط ولایت فقیه گام بر می دارند.

آقائی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)،از عملکرد نیروی انتظامی در خصوص تامین امنیت ونظم هئیت های عزاداری وفعالیت های جهادی وشبانه روزی آنان در زمینه مقابله با موج پنجم ویروس کرونا تقدیر وتشکر نمود وآرامش حاکم در مراسمات محرم سطح شهرستان را مرهون تلاش های فرمانده نیروی انتظامی وپرسنل خدوم تحت امر برشمرد.

امام جمعه مرودشت درادامه ضمن گرامی داشت هفته امر به معروف ونهی از منکرو اشاره به فرمایشات امیر مؤمنان امام علی(ع) که فرمودند"امربه معروف ونهی از منکر دربرابر همه واجبات، مانند قطره درمقابل دریاست" بیان داشت:امربه معروف ونهی از منکر جزشریف ترین واجبات است وبدنه اصلی نیروی انتظامی، احیأگری‌ عمل به این فریضه واجب والهی است.

وی افزود:هفته اول ماه محرم به ياد نهضت خونين امام حسين (ع) به هفته امر به معروف و نهي از منكر نامگذاري شده تا به اين مناسبت زمينه براي توجه همگان به اين دو فريضه مهم باز شود و به آن توجه بيشتري شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت  تصریح کرد: فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر در آموزه هاي ديني جايگاه والايي دارد و اساس نبوت پيامبران الهي بر اين فريضه استوار است و ماه محرم بهترين فرصت براي امربه معروف و نهي از منكر است.

خطیب جمعه مرودشت خاطرنشان ساخت: اگرامر به معروف و نهي از منكر در جامعه رواج و فرهنگ سازي شود به استحكام نظام اسلامي كمك زيادي خواهد كرد و دولتمردان و كارگزاران حكومتي در برابر اعمال مردم ،احساس مسووليت خواهند كرد.
وي گفت: اجراي صحيح فريضه امر به معروف و نهي از منكر نقش مهمي در ارتقاي امنيت اجتماعي و كاهش بزهكاري در جامعه اسلامي دارد.

آقایی به نقش نیروهای مسلح خصوصا ناجا در مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این امر مهم ممتاز بوده و همچنان پیشتاز است.

 انتهایپیام/س
نظرات بینندگان