کد خبر: ۱۴۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله ادیب لاری در شیراز برگزار شد

مراسم هفتمین ساگرد ارتحال آیت الله ادیب لاری همزمان با شب تاسوعای حسینی در شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز در مراسم ارتحال آیت الله نعمت الله ادیب لاری و شب تاسوعای حسینی که در مسجد الرجا برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) اظهار کرد: صبر از جمله ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) است که این ویژگی در یاران امام زمان (عج) نیز موجود است.

وی به برکات و آثار صبر در زندگی دنیایی اشاره کرد و افزود: حضرت علی (ع) در روایتی می‌فرمایند صبر در کار‌ها به منزله سر بر بدن است، حضرت می‌فرمایند اگر از بدن شما سر جدا شود بدن نیز فاسد خواهد شد، همچنین اگر صبر از کار‌ها جدا شود کار‌ها نیز فاسد وضایع می‌شود، کاری که در آن صبر نباشد فاسد خواهد شد، ضمانت امور در صبر است.

بیشتر بخوانید:

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز حفظ ایمان را یکی دیگر از آثار و برکات صبر برشمرد و عنوان کرد: اگرچه حفظ ایمان ممکن است دشوار باشد، اما باید برای آن صبر پیشه کرد، صبر نیز طبق فرمایش حضرت نظیر سر بر بدن است.

وی با تصریح بر اینکه امیرالمومنین (ع) صبر را یاور مومن در کار‌ها می‌داند، گفت: یکی از شاخصه‌های آیت الله ادیب لاری نیز صبر و بردباری ایشان بود، آیت الله ادیب یک از الگوی‌های صبر بودند، صبر در کار‌ها به انسان کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق در پایان با بیان اینکه از آغاز شروع کرونا تا به امروز الحمدلله این متدینین ومسجدی‌ها بودند که با رعایت اصول بهداشتی و رعایت قانون پیشگام در پیشگیری از این بیماری منحوس بوده اند، خاطرنشان کرد: امام باقر (ع) فرمود با قلب رو به خدا بیاوریدوامام حسین (ع) را واسطه قرار دهید و حاجات خود را طلب کنید که خداوند به ذات خودقسم یاد کرده که اندوه اندوه ناک را مرتفع، خواسته‌ها را براورده، توسعه رزق وروزی عنایت کرده، شفای مرضا وطول عمر عنایت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان