کد خبر: ۱۴۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

سومین حرم اهل بیت(ع) سوگوار امام سوم شیعیان در روز عاشورا

حرم مطهر شاهچراغ(ع) در روز عاشورا غرق در ماتم عزاداران حسینی است و امروز مراسم عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله دژکام با حضور عاشقان امام حسین(ع) برگزار می شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مراسم عزاداری روز عاشورا، با خواندن زیارت عاشورا در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران آغاز شد.

حرم مطهر شاهچراغ (ع) امروز دهم ماه محرم الحرام و همزمان با عاشورای حسینی، میزبان سوگوران و عزادارانی است که برای شهادت امام سوم شیعیان بر سینه می‌زنند و می‌گریند.

عزاداران در سایه موج پنجم کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، با مداحی آقایان موسوی نژاد، هنرور و خائف پناه، به عزاداری می‌پردازند و گوشه‌ای از ارادت خود را به امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا نشان می‌دهند.

بعد از مراسم عزاداری، نماز ظهر عاشورا، به یاد آخرین نماز امام حسین (ع)، به امامت آیت الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در حرم مطهر برگزار و بعد از نماز عصر مراسم مرثیه سرایی برگزار می‌شود.

امشب هم خدام آستان احمدی و محمدی (ع) مراسم شام غریبان را با لاله گردانی برگزار می‌کنند و دعای کمیل می‌خوانند.

سومین حرم اهل بیت غرق در سوگ سالار شهیدانامروز سوگواران حسینی در دیگر نقاط شهر شیراز، با برپایی مراسم عزاداری، سخنرانی و سوگواری در فضا‌های حقیقی و شبکه‌های اجتماعی، به ساحت مقدس امام حسین و اهل بیت (ع) عرض ارادت می‌کنند.

امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت، مراسم‌عزاداری محرم با حال و هوای متفاوتی در حال برگزاری است؛امسال همچون پارسال با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی به فرصت تبدیل شد و شکوه و نظم مجالس عزاداری امسال را به رخ جهانیان می‌کشاند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان