کد خبر: ۱۴۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

ندای "لبیک یا حسین(ع)" استان فارسی ها در روز عاشورا طنین انداز شد/ حرم مطهر شاهچراغ(ع) میزبان دلدادگان حسینی

امروز بیست و هشتم مرداد ماه مصادف با روز دهم محرم و عاشورای اباعبدالله الحسین(ع)، مردم استان فارس به عزاداری و سوگواری پرداختند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، امروز بیست و هشتم مرداد ماه مصادف با روز دهم محرم و عاشورای اباعبدالله الحسین(ع)، مردم استان فارس به عزاداری و سوگواری پرداختند.

تمامی معابر اصلی شهر ها غرق در ماتم بود، بیرق و پرچم های سیاه جلوه ای دیگر از ارادت فارسی ها را به نمایش گذاشت.

هر کسی سعی می کرد تا با انجام کاری هرچند کوچک عشق خودش را به امام مظلوم شیعیان(ع) ابراز کند، یکی با توزیع ماسک، یکی با اهدا نذری، یکی با راه اندازی موکب و...

دسته های کوچک عزاداری صبح و ظهر امروز در محلات با رعایت پروتکل های بهداشتی مشغول عزاداری شدند و حتی کرونا هم نتوانست آتش عشق به سیدالشهدا را در سینه ارادتمندان و شیعیان خاموش کند.

حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) شاهچراغ و سومین حرم اهل البیت(ع) در ایران اسلامی امروز میزبان عاشقان و دلدادگان به سرور و سالار شهیدان بود.

با طنین انداز شدن بانگ الله اکبر از گلدسته های حرم، زائران به یاد نماز ظهر اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا، نماز ظهر و عصر را اقامه کردند؛ پس از آن به عزاداری پرداختند و شعار "لبیک یا حسین(ع)" سر دادند تا مظلومیت امامشان را فریاد بزنند.

عزاداران در سایه موج پنجم کرونا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در صحن اصلی حرم احمد ابن موسی(ع) به عزاداری پرداختند و گوشه‌ای از ارادت خود را به امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا نشان دادند.

گفتنی است، امشب هم خدام آستان احمدی و محمدی (ع) مراسم شام غریبان را با لاله گردانی برگزار می‌کنند و دعای کمیل می‌خوانند همچنین در سایر نقاط استان فارس نیز مراسم شام غریبان با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقعه ها و اماکن متبرکه و هیئات مذهبی برگزار می شود.

انتهای پیام/ح










نظرات بینندگان