کد خبر: ۱۴۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
حاجی‌زاده خبر داد:

بازسازی ورزشگاه پارس و حافظیه نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به صعود تیم فجر به لیگ برتر و لزوم بازسازی ورزشگاه‌های شیراز برای برگزاری بازی‌های این تیم، گفت: برای تکمیل و بازسازی ورزشگاه پارس و حافظیه به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، عباس حاجی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه برای حمایت از تیم فجر شهید سپاسی باید از ظرفیت صنایع، سپاه فجر و نمایندگان استان فارس بهره گرفته شود، زیرا اداره کل ورزش و جوانان در ورزش حرفه‌ای از نظر قانونی و اعتباری دستش بسته است، گفت: جلساتی با نمایندگان فارس برای این موضوع برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر و نمایندگان فارس به بحث نرم‌افزاری ورزش استان ورود کنند، افزود: وقتی بودجه شهرداری شیراز ۶ هزار میلیارد تومان است آیا نمی‌تواند ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از آن را به توسعه ورزش شیراز اختصاص دهد؟

بیشتر بخوانید:


حاجی‌زاده با اشاره به صعود تیم فجر به لیگ برتر و لزوم بازسازی ورزشگاه‌های شیراز برای برگزاری بازی‌های این تیم، عنوان کرد: برای تکمیل و بازسازی ورزشگاه پارس و حافظیه به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه برای بازسازی چمن ورزشگاه پارس با یک پیمانکار قرارداد بسته شده و قول داده که تا آبان‌ماه اجرا کند، اظهار داشت: بازی هفته‌های اول تیم فجر در ورزشگاه حافظیه برگزار می‌شود و تمام سعی‌مان بر این است که از برگزاری بازی‌هایی که میزبان هستیم در زمین چمن استان دیگر جلوگیری شود، زیرا در شان استان فارس نیست.

وی در مورد خبر‌هایی که در مورد واگذاری امتیاز تیم فوتبال دسته یکی قشقایی شیراز به خارج استان شنیده می‌شود نیز، گفت: این تیم یک تیم کارآفرین و فرهنگی است و اولویت اول ما بر این است که در استان باقی بماند و با همان نام شهدای قشقایی در لیگ دسته اول حضور پیدا کند و برای این موضوع نیاز است که تمام مسئولان استان مثل استاندار و نمایندگان مجلس به میدان بیایند تا امتیاز این تیم در استان باقی بماند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه تیرماه پارسال این اداره کل را با ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی جاری و عمرانی و ۳۵۰ پروژه نیمه‌تمام که ۱۰۰ پروژه آن بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت را تحویل گرفت، عنوان کرد: در یک سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی اداره کل پرداخت شده که همین موضوع به قیمت نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های تمام شد و با وجود این مشکلات اعتباری ۵۹ پروژه نیز افتتاح شد.

وی با اشاره به ضرر و زیانی که بیماری کرونا به باشگاه‌های ورزشی وارد کرد از پرداخت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به باشگاه‌های فارس خبر داد و افزود: خیرین نیز ۳۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ورزشی کمک کردند.

حاجی‌زاده از افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات عمرانی و ۲۴ درصدی اعتبارات جاری اداره کل ورزش و جوانان خبر داد و گفت: ۷۴ میلیارد تومان از اعتبارات ورزات نفت به پروژه‌های ورزشی فارس اختصاص یافت و ۵۸ میلیارد تومان نیز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به اعتبارات عمرانی ورزش و جوانان فارس افزود.

وی با اشاره به آزادسازی ۳۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد فارس توسط جامعه ورزش استان، بیان کرد: مجمع خیرین ازدواج نیز ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند فارس اهداء کرد.

فارس صنعت مادر برای حمایت تمام قد از ورزش ندارد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه زمانی که باید صنایع مادر وارد استان فارس می‌شود این استان را به عنوان یک استان گردشگری و کشاورزی در نظر گرفتند، گفت: جور ورزش را در استان‌های خوزستان، اصفهان، کرمان و ... صنایع بزرگ آن می‌کشند، اما استان فارس هیچ صنعت مادری برای حمایت از ورزش ندارد.

محسن سالاری با بیان اینکه سهم استان فارس در ورزشکاران اعزامی به المپیک ۴.۵ درصد و در کسب مدال ۱۴ درصد بوده است، افزود: در پارالمپیک نیز ۵ ورزشکار از فارس حضور دارند که دو نفر از آن‌ها بانوان هستند و شانس زیادی برای کسب طلا دارند.

وی با بیان اینکه پارسال ۵۰ خانه ورزش روستایی در استان فارس تجهیز و ۳۲۰ دوره مربیگری و دانش‌افزایی نیز برگزار شد، عنوان کرد: ۲۰ رشته ورزشی اولویت‌دار در استان فارس شناسایی شده و در راستای نگاه تخصصی به مدیریت ورزش، روسای ۸۰ درصد هیئت‌های این رشته‌های ورزشی قهرمان، ورزشکار و مربی همان رشته هستند.

روح‌الله نجف‌پور، مدیرعامل باشگاه شهدای قشقایی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه این باشگاه یک باشگاه خصوصی است و با وجود اینکه تمام فعالیت‌های این باشگاه خدمات عمومی است، ولی به دلیل ضعف قانون از طرف دولت هیچ حمایتی نمی‌شود، گفت: در طول چند سال گذشته هزینه‌های بسیاری برای این تیم شده است، اما دریغ از یک خسته نباشید از سوی مسئولان.

وی با بیان اینکه برای ماندن امتیاز این تیم در استان فارس صحبت‌هایی با نمایندگان مجلس و اعضای جدید شورای شهر شده است، عنوان کرد: خریداری از استان فارس برای این تیم نیامده و اگر هم آمده قیمت پیشنهادیش خیلی پایین‌تر از خریدار خارج استان بوده، ولی باز هم با تمام این مشکلات و هزینه‌های زیاد ما امسال نیز صبر می‌کنیم و در لیگ می‌مانیم.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان