کد خبر: ۱۴۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
رئیس پلیس راه شمال فارس در گفتگو با «شیرازه»:

کاهش ۴۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان فارس در تعطیلی شش روزه/ ۱۲۰۰خودرو در سراسر استان اعمال قانون شدند

رئیس پلیس راه شمال فارس با اشاره به اینکه بر اساس آماری که دستگاه های تردد شمار به ما داده اند از ابتدای طرح(۲۴ مرداد) تا شب گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش تردد را در سطح محورهای مواصلاتی داشته ایم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، با اوج گیری مجدد کرونا و تشدید بیماری در پیک پنجم و با ورود نوع جدیدی از این ویروس ناشناخته و خطرناک، استان فارس و به خصوص شهر شیراز نیز همانند دیگر نقاط کشور برای چندمین بار ، در وضعیت بحرانی قرار گرفت و تعداد زیادی از شهر های استان به رنگ قرمز در آمدند.

همین امر موجب شد ستاد ملی کرونا و در پی آن ستاد استانی تصمیم بر تعطیلی 6روزه ادارات و اصناف بگیرند، همچنین طرح ممنوعیت تردد و اعمال جریمه های سنگین برای ورود پلاک های غیر بومی به استان فارس کلید خورد.

کاهش ۴۰ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان فارس در تعطیلی شش روزه/ ۱۲۰۰خودرو در سراسر استان اعمال قانون شدند

طرحی که اگر چه به اعتقاد برخی از شهروندان به درستی اجرا نشد و شاهد حضور تعداد زیادی از پلاک های غیر بومی در شهر شیراز بودیم، اما به گفته رئیس پلیس راه شمال فارس موجب کاهش ۴۰درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان فارس شده است.

عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس امروز 30 مرداد ماه در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اعلام این مطلب، گفت: این  طرح از یکشنبه 24مرداد ماه ساعت 12ظهر آغاز شد و تا ساعت 24روز جمعه 5شهریور یعنی تقریبا تا شش روز دیگر ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که در این طرح چه تعداد خودرو در مبادی ورودی استان فارس به مبدأ عودت داده شدند؟ اظهار کرد: از اول طرح تا روز گذشته (29مرداد ماه) بیش از 3هزار دستگاه از مرزهای استان فارس به مبدأ خود عودت داده شدند.

 دهقانی با بیان اینکه این طرح با تمرکز بر ممنوعیت تردد خودروهایی با پلاک غیر بومی در استان اجرا شد، افزود: ترددهای درون استانی به صورت محدود مجاز بود به این خاطر که دوربین‌های جاده ای فعال بودند و بر اساس شهرهای بارنگ بندی کرونایی قرمز و نارنجی طراحی شده بودند که عمدتا شهرهای استان هم قرمز و نارنجی بودند به همین دلیل ترددهای درون استانی محدود بود.

رئیس پلیس راه شمال فارس با اشاره به اینکه بر اساس آماری که دستگاه های تردد شمار به ما داده اند از ابتدای طرح(24مرداد) تا شب گذشته (29 مرداد) حدود 40درصد کاهش تردد را در سطح محورهای مواصلاتی داشته ایم، عنوان کرد: این آمار بدان معنا است که طرح مذکور در نوع خود موفقیت هایی را در بر داشته و توانسته اثر گذاری خود را نشان دهد.

۱۲۰۰خودرو در سراسر استان اعمال قانون شدند

دهقانی تصریح کرد: با توجه به این که تمرکز ما بر روی توصیه و ارشاد بود و چندان اصرار به اعمال قانون نداشتیم با این وجود حدود ۱۲۰۰خودرو در سراسر استان اعمال قانون شدند.

دستکاری یا پوشاندن پلاک خودروها توسط تعدادی از رانندگان جرم تلقی می شود

وی در ادامه به دستکاری یا پوشاندن پلاک خودروها توسط تعدادی از رانندگان جهت جریمه نشدن، اشاره کرد و افزود: این اقدام تخلف محسوب نمی‌شود بلکه جرم تلقی می شود.

رئیس پلیس راه شمال فارس همچنین اظهار کرد: تعدادی از رانندگان جهت فرار از قانون و به نوعی دور زدن دوربین های سطح جاده ها این اقدام را انجام داده اند که طبق ماده 720 قانون مجازات اسلامی این قبیل افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند تا مرجع قضایی برای آنان تصمیم گیری کند.

دهقانی با بیان اینکه هدف از اجرای محدودیت ها جلوگیری و کاهش و قطع زنجیره ویروس کرونا است، تاکید کرد: زمانی که محدودیت و تعطیلی در سطح ادارات و اصناف اعلام می شود دلیلی وجود ندارد که  افراد تصمیم به سفر بگیرند، بلکه باید به این تصمیمات احترام گذاشته و موضوع در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای غیرضروری را در دستور کار خود قرار دهند.


انتهای پیام/س

نظرات بینندگان