کد خبر: ۱۴۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگو با «شیرازه»:

کرونا نتوانست در پیشبرد اهداف مساجد سایه بیاندازد / از مدیریت جنگ تا تربیت جوان انقلابی

سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد بنابراین روز سی ام مرداد هر سال مصادف با بیست و یکم اوت در تقویم ما، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفتگویی به مناسبت روز جهانی مسجد با خبرنگار شیرازه در خصوص ضرورت پرداختن به جایگاه مساجد گفت: موضوع پردازش به امور مساجد از پیام های قرآنی و جزء اولین اقدامات تبلیغی انبیا و ائمه اطهار(ع) بوده و است.

حجت الاسلام مهرابی علت نام گذاری روز جهانی مسجد در سی ام مرداد ماه را دارای اهمیت دانست و ابراز کرد:  نمی‌توان نگاه فردی و اجتماعی به جامعه داشت و در مباحث فکری و رفتاری افراد جامعه مساجد را لحاظ نکرد. امروزه موضوعاتی همچون جامعه سالم، روابط سالم و خانواده متعالی را می‌توان از آثار کلیدی مساجد تلقی کرد.

وی ضمن اشاره به نقش مساجد در اشاعه و تبلیغ دین اسلام و مذهب تشیع افزود: شبکه سازی در فعالیت مساجد امری ضروری است چراکه محور همه شبکه های تبلیغی مساجد هستند بنابراین مسجد باید مکانی برای حل مشکلات اجتماعی مردم باشد و در این صورت مسجد هویت اصلی خود را پیدا می‌کند. 
حجت الاسلام مهرابی نقش کلیدی مساجد مخصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سال های اخیر را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: بعد از انقلاب همه فعالیت ها حتی مدیریت جنگ در هشت سال دفاع مقدس حول محور مساجد اتفاق افتاد و همچنین کادر سازی برای جریان های انقلاب و تربیت نسل جوان مومن انقلابی از خروجی های مساجد می‌باشد.

تامین نیاز های محتوایی مساجد، اصلی ترین ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ماموریت های این سازمان در مساجد را برشمرد و گفت: از جمله فعالیت های سازمان تبلیغات در مساجد می‌توان به توانمندسازی و آموزش مبلغین در عرصه های مختلف، اعزام مبلغین، مادحین و قاریان قرآن بر حسب درخواست ها اشاره کرد و در کنار مرکز رسیدگی به امور مساجد و سایر دستگاه های فرهنگی پاسخگوی نیازهای محتوایی مساجد می‌باشند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به برگزاری دوره های آموزشی از سمت این سازمان بیان کرد: هرگونه مطالبه آموزشی از امور مساجد اعم از فراهم سازی بستر های فضای مجازی ویژه آموزش مبلغین و خانواده ها، برگزاری دوره های تربیت مربی فرق و مذاهب، شیعه شناسی و تفسیر، روخوانی و روان خوانی قرآن از جمله سر فصل های این دوره های آموزشی است.

وی در پایان با اشاره به بیماری منحوس کرونا و تغییر رویکرد کار های فرهنگی و میدانی بیان کرد: در ابتدای همه گیری ویروس کرونا محدویت هایی ایجاد شد اما ممنوعیت ایجاد نکرد پس مساجد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و  همچنین تغییر روش های تبلیغی موفقیت های بسیاری را تجربه کردند.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان